تبليغات ديجيتال
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 18
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1947

 تغيير مسير يا ريدايركت ۳۰۱، تغيير دائمي مسير از يك URL  به يك URL ديگر است. تغيير مسير ۳۰۱، بازديدكنندگان سايت و موتورهاي جستجو را به URL متفاوت از آنچه در نوار مرورگر خود تايپ كرده بودند، هدايت مي‌كند. از اين نوع تغيير مسير به دلايل مختلفي استفاده مي‌شود كه در اين مقاله به آن‌ها اشاره مي‌كنيم. عدم توجه به ريدايركت صفحات به دليل تغيير ساختار صفحات يا تغيير آدرس اصلي سايت، موجب وارد شدن ضربه به رتبه سئو سايت خواهد شد. نكات لازم براي استفاده از ريدايركت ۳۰۱ و مزاياي آن را در اين مقاله بخوانيد.

بگذاريد اين مقاله را با يك مثال جالب شروع كنيم. فرض كنيد در عرض دو سال، پنج بار مكان زندگي‌تان را عوض كرده‌ايد، خب قطعا اولين كاري كه بعد از هر بار تغيير مكان بايد انجام بدهيد اين است كه آدرس صندوق پستي‌تان را هم عوض كنيد تا نامه‌ها و بسته‌هاي مهم را از دست ندهيد. اين موضوع درباره وب‌سايت‌ هم صادق است. زماني كه آدرس سايت را تغيير مي‌دهيد، چيزهاي ارزشمندي داريد كه رها كردنش عاقلانه نيست، بنابراين بهتر است از تغيير مسير URL استفاده كنيد تا بازديدكننده‌هاي سايت قبلي را به آدرس جديد هدايت كنيد.
از آن‌جايي كه ريدايركت 301 راهي است براي آن كه authority دامنه سايت و رتبه‌بندي آن را در ميان سايت‌هاي ديگر حفظ كنيد، از نظر سئو ارزش زيادي دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد، اعتبار صفحه و همچنين اعتبار دامنه در سئو، دو عامل بسيار مهم به حساب مي‌آيد. تغيير مسير 301، با تغيير دائمي URL صفحه، بازديدكنندگان و موتورهاي جستجو را بدون نياز به تايپ URL جديد به صفحه جديد منتقل مي‌كند. ريدايركت 301 ، URL‌ هاي مختلف و مرتبط به يك صفحه از سايت را جمع‌آوري مي‌كند و در نتيجه موتورهاي جستجو براي رتبه‌دهي به آن‌ها از يك عنوان استفاده مي‌كنند.
دو لينك زير را در نظر بگيريد:
blog.hubspot.com
http://blog.hubspot.com
روي هر كدام از لينك‌ها كه كليك كنيد، هنگام لود شدن صفحه، با آدرس blog.hubspot.com مواجه مي‌شويد، چون اين دو آدرس به blog.hubspot.com ريدايركت ۳۰۱ شده‌اند. صاحبان سايت‌ها و وبمستران براي جلوگيري از ايجاد محتوا و URL تكراري، از اين نوع انتقال مسير سايت استفاده مي‌كنند. به‌اين ترتيب، آدرسي كه رتبه‌بندي نهايي را دريافت مي‌كند، آدرس نهايي است كه در مرورگر خود مشاهده مي‌كنيد. 

به عبارتي ديگر  ريدايركت 301 به معناي تغيير آدرس صفحه است. از اين تكنيك براي انتقال كاربران و موتورهاي جستجو به آدرس صفحه جديد استفاده مي شود. از اين ريدايركت در هنگامي كه آدرس قبلي به هر دليلي تغيير پيدا كند، استفاده مي شود و باعث مي شود كه تمامي ترافيك آدرس قبلي به URL جديد انتقال پيدا نمايد.

بارها براي شما اتفاق افتاده است كه URL خاصي را تايپ كرده ايد اما ناگهان شاهد تغيير آدرس به يك URL ديگر بوده ايد. اين در واقع همان تكنيك ريدايركت 301 است. اين تكنيك باعث مي شود كه تمامي ترافيك سايت قبلي مخصوصا اگر مثبت باشند، به آدرس جديد انتقال پيدا كنند و همچنين باعث هدايت كاربران و موتورهاي جستجو به آن مي شود.

يكي از جاهايي كه از ريدايركت 301 استفاده مي شود، تغيير http به www در سايت است. گوگل يك دامنه را به عنوان دامنه اصلي سايت مي شناسد و از نظر آن بين دو آدرس www.test.com و http://test.com تفاوت وجود دارد و آن را دو سايت مجزا مي شناسد و بدين دليل جريمه گوگل  ممكن است شما حال شما شود. در اينجا از تكنيك ريدايركت 301 به منظور هدايت آن ها به يك دامنه اصلي استفاده مي شود.

سه دليل براي استفاده از redirect 301

1- ادغام كردن URL هاي مختلف ذيل يك آدرس تا اعتبار دامنه را افزايش دهند؛
2- برندسازي مجدد يا تغيير نام و آدرس سايت؛
3- هدايت ترافيك از يك URL به آدرس ديگري كه متعلق به صاحب همان سايت است، اما بازديدكنندگان كمتري دارد. گاهي اوقات صاحبان سايت‌ها، دامنه‌هايي مشابه با موضوع خود را مي‌خرند تا ترافيك سايتشان را افزايش دهند.

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت فروشگاه آنلاين      شركت طراحي وب سايت

چگونه ريدايركت ۳۰۱ را اجرا كنيم؟

براي انجام اين كار دو راه وجود دارد:
1- يدايركت ۳۰۱ در سرور با استفاده از فايل htaccess با ويرايش فايل htaccess مي‌توانيد تغيير مسير ۳۰۱ را به راحتي انجام بدهيد. سرورهايي كه از نرم‌افزار Apache استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به راحتي با اين روش، به هدف خود برسند. البته مديريت تنظيمات آن در درازمدت دشوار خواهد بود. براي اين كار بايد از FTP وارد سايت خود شويد، فايل‌ها را ويرايش كنيد و بعد روي سرور آپلود نماييد. اين مراحل ريدايركت سرور را به كاري دشوار تبديل مي‌كند.
2- ريدايركت در صفحات سايت: از طريق وارد كردن كد در صفحه به صورت دستي و با كمك گرفتن از پلاگين ها انجام مي‌شود.

موارد استفاده تغيير مسير ۳۰۱

1. تغيير آدرس يا تغيير ساختار صفحات سايت؛
2. تغيير URL سايت به آدرس ديگر؛
3. انتقال صفحات قديمي به صفحات جديد؛
4. افزودن يا حذف SSL

را بايد از ريدايركت 301 استفاده كنيم؟

مهمترين دلايلي كه بايد از اين تكنيك استفاده كنيد، عبارتند از:

  •  
  •  
    • براي اجتماع تمامي لينك هاي دسترسي به صفحه اصلي سايت، همانطور كه در بالا گفته شد شما بايد يك نوع حالت نوشتن اصلي براي لينك هاي سايت خود تعيين كنيد.
    • براي دوباره برندسازي شركت خود با يك URL متفاوت
    • براي هدايت ترافيك مستقيم به آدرس صفحه سايت اصلي از چندين دامنه اي دامنه مختلفي كه سازمان دارد.

هنگامي كه يك برند، نام وب سايت يا شركت خود را تغيير مي دهد، ريدايركت 301 باعث يكپارچه سازي قدرت لينك ها به يك URL واحد مي شود. علاوه براين، اين تكنيك باعث هدايت مستقيم و درست كاربران به آدرس صفحه اصلي سايت مي شود و از هدايت آن ها به URLهاي اشتباه جلوگيري مي كند.

بعضي اوقات، بعضي از برندها، آدرس صفحاتي را كه مشابه سايتشان است را خريداري مي كنند. براي مثال آدرس صفحه سايتي به صورت physics.com است، صاحب شركت اقدام به خريد دامنه با نام physic.com مي كند و با استفاده از تكنيك ريدايركت 301،دامين دومي را به اولي انتقال مي دهد. اين تكنيك باعث مي شود كه هويت اصلي شركت و سازمان پابرجا بماند و تمامي راه هاي فرعي را كه به آدرس هاي اشتباه منجر مي شود را بسته نگه مي دارد.

تفاوت بين ريدايركت 301 تا بقيه ريدايركت ها چيست؟

ريدايركت 301 از نظر بهينه سازي بودن براي سئو، نسبت به بقيه نوع ريدايركت هاي موقتي بهتر است زيرا باعث انتقال كامل آدرس صفحه و تمامي ترافيك موجود در آن مي شود. براي همين است كه هميشه تاكيد مي شود قبل از استفاده از آن ها كاملا دقت كنيد. هيچگاه ها از موارد موقتي استفاده نكنيد، زيرا نه تنها انتقال كاملي در آن ها انجام نمي شود بلكه ممكن است از نظر سئو هم بعدا به مشكلات فني بربخوريد كه بايد تازه به اصلاح لينك ها بپردازيد.

اشتباهاتي كه در ريدايركت 301 ممكن است مرتكب شويد؟

حالا كه اهميت اين نوع تكنيك را متوجه شده ايد، بهتر است تا اشتباهاتي را كه اغلب افراد در استفاده از آن مرتكب مي شوند را بدانيد تا از انجام مجدد، جلوگيري نماييد:

1. تفاوتي بين //:http و http://www قائل نشويد. همانطور كه در بالا بيان كرديم، گوگل فقط يك آدرس دامنه را به عنوان اصلي قبول مي كند، براي همين از نظر او بين دو عبارت لينك شده، تفاوت وجود دارد و آن را دو URL مجزا مي داند. از آنجا كه محتويات اين دو لينك يكي است، گوگل آن را كپي شده مي داند و جريمه مي كند. پس اول از همه، تكنيك ريدايركت 301 را براي اين دو لينك در نظر بگيريد.

2. هيچگاه بدون انجام ريدايركت 301، تمامي محتويات اصلي سايت خود را به دامنه جديد انتقال ندهيد. زيرا گوگل آن را مورد خزش قرار مي دهد و سريعا متوجه كپي بودن مطالب آن مي شود و آنگاه سايت شما را جريمه خواهد كرد. حال بايد كلي زحمت بكشيد تا بتوانيد اين لكه ننگ را از روي دامنه سايت خود برداريد.

3. لينك هاي قديمي سايت خود را فراموش نكنيد. بعضي از افراد لينك هاي قديمي را به جاي اينكه با تكنيك ريدايركت 301 به لينك جديد منتقل كنند، يك لينك در سايت قديمي قرار مي دهند و بيان مي كنند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. شما با اين كار بايد باز از صفر شروع كنيد تا بتوانيد رتبه هاي برتري را كه قبل داشتيد، باز بدست بياوريد.

چهار اشتباهي كه در ريدايركت ۳۰۱ بايد از آن اجتناب كنيد

1-  تفاوت قائل نشدن بين http://www  و //:http : اين كار موجب افت رتبه سئو سايتتان مي‌شود. براي آن‌كه گوگل محتواي اين دو لينك را كپي شده تلقي نكند، بايد از تغيير مسير 301 استفاده كنيد؛
2- بدون انجام تغيير مسير ۳۰۱، محتواي سايت خود را به دامنه جديد منتقل نكنيد چون كراولرهاي گوگل خيلي زود محتوا را كپي و تكراري تشخيص مي‌دهند و سايتتان را جريمه خواهند كرد. 
3- لينك‌هاي قديمي سايت را حتما حتما ريدايركت كنيد. برخي صاحبان سايت‌ها لينك‌هاي قديمي را در سايت خود قرار مي‌دهند و مي گويند كه آدرس جديد به اين سايت منتقل شده است. اين كار اشتباه است و موجب افزايش رتبه سئو سايت شما نخواهد شد.
4- استفاده از ريدايركت ۳۰۲ به جاي ريدايركت ۳۰۱: تغيير مسير ۳۰۲ به معني انتقال موقت است و اعتبار صفحه انتقال يافته حفظ مي‌شود و تنها محتوا و URL دچار تغيير مي‌شود. ريدايركت ۳۰۲ در موتورهاي جستجو ثبت نمي‌شود و براي سئو سايت شما مفيد نخواهد بود. 


جمع‌بندي: ريدايركت 301 چيست و چه تاثيري در سئو دارد؟
با توجه به آنچه درباره ريدايركت ۳۰۱ آموختيم، اين كار براي حفظ رتبه سئو سايت ضروري است. در صورتي كه موتور جستجوگر گوگل يك محتواي مشخص را با ‌ URLهاي مختلفي مشاهده كند، آن را كپي شده تلقي كرده و شما را پنالتي مي‌كند. براي جلوگيري از بروز اين مشكل، بايد از تغيير مسير ۳۰۱ استفاده كنيد. تغيير مسير صفحات سايت به دلايل گوناگون صورت مي‌گيرد كه يكي از شايع‌ترين آن‌ها، تغيير دامنه سايت است. همچنين برندسازي مجدد و انتقال ترافيك سايت به URL ديگر، از موارد مهمي  است كه ريدايركت در آن ضروري است.

 بيشتر بخوانيد :  طراحي سايت     ساخت وب سايت   طراحي سايت تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۱:۲۰ ] [ حسين ]

من اخيرا ۶ نكته تحليلي گوگل را آموختم كه به معناي واقعي كلمه نحوه استفاده از گوگل آناليتيكس Google Analytics را در من تغيير داد. تا همين هفته گذشته، من فقط به طور معمول از گوگل آناليتيكس استفاده مي‌كردم. من وارد آن مي شدم، كمي در فضاي اين نرم افزار مي چرخيدم سپس با يك ايده مبهم از آنچه كه در ترافيك ما مي‌گذرد آن را ترك مي‌كردم. به عبارت ديگر، من به ندرت مي دانستم كه در گوگل آناليتيكس چه مي گذرد.

ما اخيرا يك جلسه آموزش جامع يك روزه تحليل گوگل آناليتيكس برگزار كرديم كه ويژگي هاي زيادي را كه من به ندرت از آنها استفاده مي‌كردم و حتي گاهي اوقات چيزي درباره آنها نمي دانستم، به من آموخت.

قبل از آموزش، من فقط از گوگل آناليتيكس براي بررسي روزانه و هفتگي روند ترافيك وبلاگ استفاده مي كردم. با اين حال، ويژگيهايي كه مي خواهم با شما به اشتراك بگذارم به من اجازه مي دهد تا اتفاقات زير را نيز بررسي كنم:

  • اطلاعات جمعيت شناسي بازديد كنندگان و رديابي نحوه رفتار انواع خاصي از كاربران كه با بازديد كنندگان “معمولي” تفاوت دارند
  • چگونگي ارتباط ترافيك با اهداف ما و اينكه چگونه بازديدكنندگان از طريق كانال هاي هدف ما مي توانند پيشرفت كنند
  • مسيرهاي تبديل ما و مسيرهايي (اغلب پيچيده شده) كه بازديدكنندگان از ابتدا تا رسيدن به هدف تبديل از آنها عبور مي‌كنند
  • الگوهاي ترافيكي غير معمول و دلايل اساسي براي تغييرات ناگهاني كه گوگل آناليتيكس آن را توضيح مي‌دهد.
  • چگونه روند ترافيكي با دوره هاي زماني قبلي مقايسه مي‌شود

گوگل آناليتيكس

در اين پست، من اين دانش را به شما ارائه خواهم داد! در اينجا شش نكته از گوگل آناليتيكس را كه بايد در مورد آنها بدانيد، براي شما ارائه داده ايم.

 

۱. هنگام ايجاد بخش هاي سفارشي بازديدكنندگان از داده هاي مخاطبان استفاده كنيد

اميدوارم تا به حال از بخش‌هاي سفارشي براي طبقه بندي بازديدكنندگان خود با داده‌هاي مختلف جمعيت شناختي مانند سن، جنسيت و مكان استفاده كرده باشيد. با اين حال، اگر بر روي داده هاي نمايه هاي گزارش دهي مخاطبان در ايجاد بخش هاي سفارشي بازديدكنندگان استفاده نكرده‌ايد، اطلاعات زيادي در مورد اينكه چگونه كاربران خاص با سايت شما ارتباط برقرار مي‌كنند، را از دست داده ايد. نيازي به گفتن نيست، من تا به حال هيچ ايده براي انجام اين كار نداشتم،  تا همين اواخر كه به همين دليل اولين نكته گوگل آناليتيكس ، گزينه مورد علاقه من شد

ابتدا به نمايه علاقه‌مندي‌ها (Audience) در بخش گزارش هاي مخاطبان برويد و اين مسير را طي كنيد Audience > Interests > Overview . اين به شما يك ديد وسيع از سه گزارش ديگر مربوطه ارائه مي‌دهد: دسته بندي هاي وابستگي، بخش هاي درون بازاري و ساير دسته بندي‌ها، همان‌طور كه در شكل زير ديده مي شود.

گوگل آناليتيكس

بر اساس اين داده ها، مي دانيم كه تقريبا ۸ درصد از بازديدكنندگان كه در همه جلسات شركت كرده اند تحت عنوان “تكنولوژيست ها” شناخته مي شوند – افرادي كه علاقه زيادي به فناوري دارند. ما همچنين مي بينيم كه تقريبا ۵٪ از بازديد كنندگان در بخش بازاريابي دروني در زمينه خدمات مالي / سرمايه گذاري كار مي كنند يا علاقه‌مند به اين حوزه هستند.

ما از اين قسمت گوگل آناليتيكس ايده‌هاي بهتري از بازديد كنندگان معمولي خود دريافت كرديم، اما پيش از ايجاد يك بخش سفارشي بايد نكات بيشتري را در مورد آنها بدانيم. سپس، با انتخاب اين گزارش ها از بخش جمعيت شناسي گزارشات مخاطبان Audience > Demographics  ما به بررسي داده هاي مربوط به سن و جنسيت مي‌پردازيم.

اين داده ها به ما مي گويند كه اكثريت بازديدكنندگان ما بين سن ۲۵ تا ۳۴ سال هستند و نمودار ها به ما نشان مي‌دهد كه بازديدكنند مرد ما بيشتر از زنان است (اين موضوع با توجه به تعصب جنسيتي در جستجوي افراد تعجب آور نيست)

بنابراين، پس از يك بررسي كوتاه، به اين نتيجه رسيديم كه بسياري از بازديد كنندگان ما عبارتند از:

  • جنس مذكر
  • ۲۵-۳۴ ساله
  • علاقه زيادي به تكنولوژي دارند
  • در بخش خدمات مالي يا سرمايه گذاري كار مي كنند


نحوه ايجاد بخش هاي سفارشي در Google Analytics

با استفاده از اين داده ها، ما مي توانيم بخش هاي سفارشي براي بازديد كنندگان را ايجاد كنيم كه مي تواند در راستاي اهداف ما باشد (در ادامه توضيح خواهيم داد). براي انجام اين كار، ما بايد به گزارش هاي مخاطبان بازگرديم و روي آيكون شورون رو به پايين در سمت چپ و بخش «تمام جلسات» كليك كنيم:

گوگل آناليتيكس

سپس، ما بخش سفارشي را بر اساس داده هاي جمعيت شناسي بالا ايجاد خواهيم كرد. در اين مثال، ما همچنين داده هايي را از دسته بندي گزارش هاي ديگر در بخش Interests Overview، كه در اين بررسي Arts & Entertainment / TV & Video / Online Video مي باشد مورد استفاده قرار داديم

در حال حاضر همه كاري كه شما در گوگل آناليتيكس بايد انجام دهيد اين است كه براي بخش خود يك نام انتخاب كرده و آن را ذخيره كنيد. همچنين شما مي توانيد اين بخش سفارشي پيشرفته را امتحان كنيد تا اطلاعات بيشتري از تعداد بازديدكنندگان در اين پارامترها داشته باشيد.

اكنون مي توانيد اين بخش را در برابر ساير ترافيك بازديد كنندگان اندازه گيري كنيد تا ديدگاه خود را در مورد نحوه رفتار برخي از بازديدكنندگان در مقايسه با افراد ديگر مقايسه كنيد تا مجبور به بررسي كلي تمام بازديدها يا بخش نباشيد.

شايان ذكر است كه با توجه به اندازه نمونه، محدوده تاريخ مشخص و تعداد بخش هاي پيشرفته كه بسته به اندازه نمونه خود استفاده كرده ايد، اين فرايند مي تواند چند دقيقه (حتي اگر با شكست مواجه شود) طول بكشد، بنابراين ممكن است مجبور شويد به عقب برگرديد و قبل از ذخيره سازي برخي تنظيمات را براي بخش سفارشي خود انجام دهيد.

نكته مهم درباره ANALYTICS  GOOGLE : هنگامي كه بخش سفارشي خود را ايجاد كرديد، مي‌توانيد آن را با اضافه كردن داده‌هايي از بازديدكنندگان در محدوده تاريخ مشخص بهبود ببخشيد. اين ويژگي ها فقط با توجه به داده هاي يك ماه گذشته يا بيشتر معرفي شوند و به شما اجازه مي دهد تا بيشتر بتوانيد برخي از بازديدكنندگان را پيگيري كنيد. اين مي تواند براي كمپين‌هاي بازاريابي مجدد فوق العاده مفيد باشد.

۲. يك ارزش مالي به اهداف خود اختصاص دهيد

دومين نكته تحليلي درباره گوگل مربوط به اهداف است. شما بايد قطعا اهدافي را در Google Analytics تعيين كنيد. اگر اين كار نكرده ايد، اساسا فقط به معيارهاي نسبتا غيرموثر مانند بازديد از صفحات و زمان صرف شده در سايت نگاه مي كنيد. با اين حال، شما نبايد فقط اهداف را تعيين كنيد – همچنين بايد يك ارزش پولي به آنها اختصاص دهيد.

بياييد نگاهي به يك نمونه گزارش از Goal Flow در حساب كاربري  Word Stream در گوگل آناليتيكس بيندازيد.

همان‌طور كه مي‌بينيد، اين بسيار ساده است. براي اين هدف خاص، ما اكثر ترافيك خود را از Google دريافت مي كنيم، با يك ترافيك مستقيم قوي كه به عنوان دومين منبع بزرگ ما مي‌آيد. اگر شما با گزارش هاي Goal Flow نا آشنا هستيد، قسمت هاي قرمز سمت راست مراحل دوم و سوم تحت عنوان “خروجي قيف” شناخته مي شوند – بازديد كننده هايي كه موفق به انجام اقداماتي كه ما در يك مرحله مشخص مي كنيم نمي شوند، كه در اين مثال ثبت نام براي يك دوره رايگان است.

گوگل آناليتيكس

بنابراين، چرا بايد يك ارزش مالي براي اهداف خود تعيين كنيد؟ از آنجايي كه تا زماني كه يك ارزش مالي براي جريان اهداف خود تعيين مي كنيد، نمي‌توانيد اندازه گيري كنيد كه چه مقدار پول را به خاطر خروجي هاي خود از قيف اهداف از دست مي دهيد.

آيا تا به حال معيار “ارزش صفحه” را در كارت امتيازي ترافيك خود بررسي كرده ايد؟ اين جايي است كه مي توانيد ارزش مالي يك صفحه را در ارتباط با ارزش اهداف و موقعيت آن در مسيرهاي تبديل خود مشاهده كنيد. اگر ارزشي را به اهداف خود اختصاص ندهيد، اين مقادير صفر خواهند بود.

گوگل آناليتيكس

بگذاريد بگوييم ارزشي معادل ۲۵ دلار به اهداف خود اختصاص داده‌ايد. مهم است كه توجه داشته باشيم كه مقادير نمايش داده شده در اين ستون فقط $ ۲۵ يا $ ۰ نيستند – نقش صفحه در تبديل هاي كمكي نيز در ستون ارزش صفحه وزن دار هستند، به اين معني كه اين مقادير بسته به صفحه مورد نظر و نقش آن در يك يا چند مسير تبديل متغير قرار مي‌گيرند.

نحوه ارزش گذاري بر اهداف Google Analytics

براي اختصاص يك ارزش به يك هدف، به قسمت مديريت Google Analytics برويد (از طريق منوي بالا مي توانيد به آن دسترسي پيدا كنيد) و روي «اهداف» كليك كنيد:

گوگل آناليتيكس

اكنون شما با ليستي از اهداف روبرو خواهيد شد. هنگامي كه روي يكي از آنها كليك مي كنيد، يك رابط كاربري را مشاهده خواهيد كرد كه در آن شما مي توانيد مقدار پولي را كه مي خواهيد به هدف خود اختصاص دهيد تعيين كنيد.

گوگل آناليتيكس

ارزش دقيق يك هدف بسته به چندين فاكتور متغير است، اما به طور كلي توصيه مي شود كه ميزان ارزش يك هدف را كمتر از اين مقدار در نظر بگيريد. تا زماني كه شما يك ايده بهتر از ارزش هر يك از آنها داشته باشيد، ارزش آنها را كمتر از مقدار تعيين شده برآورد كنيد. با برآورد يك ارزش و اختصاص دادن آن به هر هدف، شما مي توانيد ببينيد (در شرايط مالي واقعي) چقدر پول را با جريان اهداف خود از دست خواهيد داد. اين مي تواند به نوبه خود به شما كمك كند تا جريان بهينه اهداف خود را ايجاد كنيد. آيا نياز به اضافه كردن مراحل بيشتر داريد؟ امكاناتي را براي كاربران فعال كنيد تا بتوانند به راحتي قسمت هاي قبلي كانال را بازبيني كنند؟ مواردي را كه به نرخ تبديلتان آسيب مي رسانند، حذف كنيد؟ اين‌ها همه سوالاتي هستند كه مي توانند با قرار دادن ارزش دلاري براي هر هدف به آنها پاسخ دهيد.

۳. مسيرهاي تبديل برتر خود را آزمايش كنيد

متاسفانه، بازديدكنندگان سايت شما هميشه به نحوي كه شما مي خواهيد رفتار نمي‌كنند. آيا اين امر شگفت انگيز نيست كه مشتريان احتمالي شما آگهي هايتان را ببينند، از سايت شما بازديد كرده و در نهايت يك خريد انجام دهند – همه به صورت هم‌زمان؟ خوب، به ندرت اين اتفاق مي‌افتد، به همين دليل است كه درك مسيرهاي تبديل شما بسيار مهم است – به ويژه در چشم انداز تبليغاتي امروز، كه مردم به ندرت خريدهاي خود را از يك دستگاه انجام مي دهند.

علاوه بر نمايش اينكه چگونه بازديد كنندگان شما تبديلات خود را انجام مي دهند (در مقايسه با روشي كه شما فكر مي‌كنيد آنها اين كار را انجام مي‌دهند)، مسيرهاي تبديل برتر خود را در Google Analytics بررسي كنيد تا يك ديد كلي از رفتار كاربر بدست بياوريد – كه اغلب بسياري از بازديدكنندگان از اقدام اوليه تا تبديل نهايي مسير پيچيده اي را دنبال مي كنند.

نحوه آزمايش مسيرهاي تبديل در Google Analytics

براي مشاهده مسير اين بازديدكنندگان، به قسمت بالاي Conversion Paths در گزارش‌هاي تبديل برويد (Conversions> Multi-Channel Punnels> Top Conversion Paths). در اينجا، به طور پيش فرض ۱۰ مسير برتر را با قابليت افزايش تعداد رديف هاي نمايش داده شده مشاهده خواهيد كرد.

گوگل آناليتيكس

در اين مثال مي توانيد ببينيد كه مسيرهاي موثر تبديل بسيار استانداردند (دو بازديد مستقيم، يك جستجوي طبيعي منجر به نمايش آگهي، سه بازديد مستقيم و غيره)، اما برخي از مسيرهاي تبديل ديگر كمي غيرمعمول هستند. دو نمايش تبليغاتي؟ يك جستجوي مستقيم منجر به نمايش تبليغات؟ دو جستجوي طبيعي؟

شما همچنين مي‌توانيد مسيرهاي تبديل برتر را توسط مسير MCF Channel Grouping نشان دهيد و اين نتايج را در برابر مسير كلمات كليدي (يا رسانه / منبع)، كه مي تواند ديدگاه هاي بيشتري را در مورد نحوه كاركرد هر كدام از كانال‌ها گوگل آناليتيكس ارائه دهد، نمايش دهيد.

۴. تنظيم رويدادهاي هوشمند

مهم است كه به طور منظم عملكرد سايت خود را بررسي كنيد، اما اگر تغييرات زيادي را در هر روز در مقايسه با روز ديگر مشاهده نكنيد، خبر خوبي براي شما خواهد بود. اما چه اطلاعاتي در مورد ناهنجاري هاي عجيبي كه مي تواند زحمت شما را دوبرابر كند، داريد؟ اين تغييرات بزرگ (و يا افت) در ترافيك توجيهي دارد؟ اين زماني است كه رويدادهاي هوشمند وارد عمل مي شوند.

رويدادهاي هوشمند يك ويژگي در Google Analytics است كه به شما اجازه مي دهد پارامترهاي سفارشي براي نظارت بر فعاليت هاي غيرمعمول سايت و ارسال هشدار به مديران حساب را تنظيم كنيد. به عنوان مثال، افزايش ۲۰۰ درصدي ترافيك در يك روز خاص غيرمعمول خواهد بود و به همين دليل Google Analytics اطلاعات مربوط به اين رويداد را ثبت كرده و به شما هشدار مي دهد.

در حال حاضر، ممكن است فكر كنيد كه شما صرفا با نظارت بر معيارهاي معمول گوگل آناليتيكس خود مي توانيد از چنين افزايش قابل توجهي در ميزان ترافيك باخبر شويد، اما لزوما هميشه اين اتفاق نمي‌افتد. بياييد نگاهي به مثال اخيري كه مطرح كرديم بيندازيم.

در روز شنبه ۱۹ آوريل، يك هشدار رويداد هوشمند دريافت كرديم كه ما را از افزايش ۲۱۶ درصدي ترافيك در يك صفحه خاص مطلع كرد. اين هشدار همچنين حاوي اطلاعاتي مربوط به منبع اين ترافيك بود (در اين مورد، كاليفرنيا) و همچنين معيارهاي مربوطه (يكي از اهداف تبديل ما) نيز ارائه شده بود. چنين افزايش ناگهاني بسيار برجسته و غير معمول است، درست است؟ اين چيزي است كه ما نيز فكر مي كرديم. اما در اشتباه بوديم.

گوگل آناليتيكس

همان‌طور كه در شكل بالا ديده مي‌شود، ترافيك كلي براي آن روز به نظر كم مي رسد – هيچ چيز غير معمولي براي يك روز شنبه، زماني كه ترافيك معمولا پايين تر از روزهاي هفته است، ديده نمي شود. اگر ما فقط به يك نگاه سريع به گزارش هاي Pageviews تكيه مي كرديم، به هيچ عنوان از افزايش ۲۰۰٪ ترافيك اين صفحه باخبر نمي شديم، و اين افزايش ناگهاني همچنين تحت رادار نيز قابل مشاهده نبود.

نحوه تنظيم سفارشي هشدار براي رويدادهاي هوشمند در Google Analytics

به طور پيش فرض، Google Analytics فعاليت هاي غيرمعمول  سايت را به شما اطلاع خواهد داد – از جمله ناهنجاري ذكر شده در مثال بالا. با اين حال، فقط به گوگل آناليتيكس اعتماد نكنيد تا زماني كه اتفاق مهمي رخ دهد، شما را مطلع كند. در عوض، رويدادهاي اطلاعاتي هوشمند خود را ايجاد كنيد.

ابتدا بخش گزارش رويدادهاي هوشمند را باز كنيد و روي آيكون «هشدارهاي سفارشي» در منوي سمت راست كليك كنيد. سپس، “مديريت هشدارهاي سفارشي” را انتخاب كنيد.

گوگل آناليتيكس

بعد، روي دكمه قرمز با برچسب “+ هشدار جديد” كليك كنيد. اين شما را به رابط كاربري كه مي توانيد در آن رويدادهاي هوشمند سفارشي خود را ايجاد مي كنيد، انتقال مي دهد.

در اينجا، شما طيف وسيعي از پارامترها را در اختيار داريد كه اعلان هاي رويدادهاي سفارشي هوشمند را ايجاد كنيد. همان‌طور كه مي بينيد، مي توانيد مشخصاتي كه شرايط اعلام اعلان ها اعمال مي شود را به همراه دوره زماني و نحوه ارسال اعلان ها – يا از طريق ايميل (به يك يا چند آدرس مشخص شده) و يا هشدارهاي ايميل و پيام متني تنظيم كنيد (توجه داشته باشيد كه هشدارهاي SMS فقط براي كاربران Google Analytics استفاده كننده از سيم كارت هاي ايالات متحده در دسترس هستند).

سپس، شما بايد مشخص كنيد كه چه شرايطي را بايد براي دريافت اعلان هاي هشدار ترجيح مي دهيد. اول، شرايط ترافيك و پارامترهاي استفاده از سايت را تعيين كنيد (تصاوير را براي نمايش بهتر فشرده كنيد):

سپس، شرايط عمومي را از منوي كشويي در سمت راست تنظيم كنيد:

در نهايت، هشدار سفارشي خود را به سادگي نامگذاري كرده، و آن را ذخيره كنيد. كار شما تمام شده است!

۵. مقايسه روندهاي ترافيك پيشين در گوگل آناليتيكس

بسياري از كاربران Google Analytics تنها به روند فعلي ترافيك فكر مي كنند، اما شناسايي الگوهاي مبتني بر ترافيك قبلي ممكن است ديدگاه هاي ارزشمندي در مورد چگونگي تغيير ترافيك در طول زمان به شما ارائه دهد. يكي از بهترين روش ها براي بررسي اين داده ها، استفاده از ابزار مقايسه با دوره زماني پيشين در جعبه محدوده داده ها است:

هنگامي كه محدوده داده دلخواه مورد نظر خود را مشخص كرديد (و دوره قبلي را براي مقايسه با آن)، مي توانيد اين فيلتر را براي مشاهده اينكه چگونه ترافيك شما از يك دوره زماني نسبت به يك دوره ديگر افزايش مي يابد، تنظيم كنيد – در اين مورد، از ۱۲ آوريل تا ۱۲ مي و ۱۲ مارس تا ۱۱ آوريل (دوره قبلي):

توجه كنيد كه چقدر نقاط اوج خط رسم شده (۱۲ آوريل ۱۲ – ۱۲ مي به رنگ آبي) با نقاط اوج خط دوم (۱۲ مارس – ۱۱ آوريل به رنگ نارنجي) فاصله دارند و بالعكس؟ اين ناشي از اختلاف در روزهاي هفته مشخص شده در مقايسه با داده هاي اخير ترافيكي در برابر محدوده تاريخ قبلي است.

گوگل آناليتيكس

گوگل آناليتيكس

چگونگي تعيين محدوده تاريخ سفارشي در Google Analytics

به عنوان مثال، اگر شما اين فيلتر را براي يك نمايش هفتگي اعمال كرده ايد، ممكن است فكر كنيد كه يك نمايش هفتگي از دوشنبه تا يكشنبه دقيقا همان دوره قبلي را نشان مي دهد- اما اينگونه نيست. در عوض، Google Analytics به طور پيش فرض تعداد روزها در دوره مشخص شده و نه روزهاي مربوط به هفته گذشته را در نظر مي گيرد. بياييد در عمل نگاهي به اين بياندازيم:

اولين محدوده تاريخ دوشنبه، ۵ مي تا جمعه، ۹ مي باشد. اين دوره پنج روزه كاري براي اين مدت مشخص تعريف شده است. اما، زماني كه ما “مقايسه با دوره قبلي” را انتخاب مي كنيم، Google Analytics اطلاعات را از دوره پنج روزه بلافاصله قبل از محدوده تاريخ اول، و نه پنج روز كاري در هفته كاري انتخاب مي كند – به اين معني كه داده هاي موجود در نمودار در واقع كاملا متفاوت با روزهاي هفته گذشته مي باشد، كه در نهايت نمودار زير (گمراه كننده) را نتيجه مي دهد:

با اين حال، اگر مطمئن شويم كه يك محدوده تاريخ سفارشي را مشخص كرده ايم (كه در آن روزها به طور كامل با روزهاي هفته قبل مطابقت دارند)، شاهد خواهيم بود كه دو نمودار تقريبا يكسان هستند. توجه داشته باشيد كه براي انجام اين كار، به جاي كليك كردن روي يك روز شروع و پر كردن قسمت هاي خالي توسط Google Analytics ، بايد محدوده تاريخ مورد نظر را به صورت دستي در قسمت هاي مربوطه وارد كنيد.

همانطور كه مي بينيد، هنوز يك تفاوت جزئي بين ترافيك ها وجود دارد – اما هيچ چيز غير عادي نيست و قطعا اين تفاوت مانند نمودار گمراه كننده در بالا خيلي قابل توجه نيست.

گوگل آناليتيكس

اضافه كردن حاشيه نويسي به گزارش هاي شما

آخرين نكته در مورد Google Analytics مربوط به نگهداري خوب است. شايد شما تنها كسي نيستيد كه مسئوليت كنترل و نظارت بر حساب كاربري Google Analytics خود را بر عهده دارد. اگر اينگونه است، شما بايد به نوعي دليل و زمان وقوع همه اتفاقات را زير نظر داشته باشيد. آيا رسانه ها دليل افزايش قابل توجه در ترافيك را ذكر كرده اند؟ آيا افت شديد همزمان با ايجاد يك كمپين ايميل ناموفق اتفاق افتاده است؟ چيزي كه شما در مورد Google Analytics بايد بخاطر داشته باشيد، اين است كه حاشيه نويسي مي تواند كمك كننده باشد.

حاشيه نويسي، يادداشت هاي ساده اي هستند كه مي توانند به نمودار گزارش تجزيه و تحليل براي توضيح درباره افزايش يا كاهش ترافيك اضافه شوند. مديران حساب هاي كاربري ديگر را از كمپين هاي تبليغاتي كه در يك روز خاص شروع به كار مي كنند يا فقط در مورد هر چيز ديگري كه شما مي خواهيد به طور مستقيم در داخل تجزيه و تحليل خود بگنجانيد، مطلع كنيد.

حاشيه نويسي به عنوان نمادهاي حبابي شكل در انتهاي يك نمودار تجزيه و تحليل نمايش داده مي شوند. در شكل بالا، توجه كنيد كه چگونه بسياري از نقاط اوج در نمودار Pageviews حاوي حاشيه نويسي هستند.

گوگل آناليتيكس

نحوه اضافه كردن حاشيه نويسي در google Analytics

براي اينكه بتوانيد حاشيه نويسي را بخوانيد، به سادگي بر روي آيكون فلش رو به پايين درست در زير نمودار كليك كنيد. شما ليستي از تمام حاشيه نويسي هاي ساخته شده در مدت زمان مشخص شده را مشاهده خواهيد كرد، همچنين اطلاعاتي در مورد اينكه كدام حاشيه نويسي و آدرس ايميل آنها را ايجاد كرده اند. حاشيه نويسي را مي توان به صورت “عمومي” يا “خصوصي” نمايش داد كه به شما اين امكان را مي دهد تا كنترل كنيد چه كسي چه چيزي را مي بيند. براي ايجاد يك حاشيه نويسي جديد، به سادگي روي «ايجاد حاشيه نويسي جديد» در سمت راست آدرسهاي ايميل نويسندگان حاشيه نويسي موجود كليك كنيد:

ترافيك خود را كنترل كنيد

به انتهاي ليست ۶ نكته Google Analytics رسيديم. اگر قبلا از آنها استفاده نكرده ايد، من به شدت توصيه مي‌كنم با استفاده از اين تكنيك ها نظرات كلي و ديدگاه هاي گسترده تري در مورد ترافيك، قيف تبديل و نحوه رفتار بازديدكنندگان از سايت خود به دست آوريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۲:۱۳ ] [ حسين ]

سئوي منفي يك از آن موضوعاتي است كه كمتر در جايي درباره آن صحبت شد است. ما در قسمت اول سئو شنبه نوين ماركتينگ درباره اين آموختيم كه سئوي منفي چه هستي و چه نيست البته نويسنده مقاله سرچ انجين لند نظر بازي نسبت به روش‌هايي داشته كه با آن مي‌توان رتبه يكي سايت را كاهش داد. ولي روش‌هايي كه معرفي شده بود همگي مي توانستند به عنوان حمله‌هاي سئويي به سايتي مورد استفاده قرار بگيرند. از اين رو ما همه روش‌هايي كه در مقاله بخش اول اين مقاله معرفي شد را به عنوان روش هاي سئوي منفي تلقي مي‌كنيم.

 آگاهي از اين موضوع كه تحت تأثير يك كارزار (كمپين) سئوي منفي قرار گرفته‌ايد براي جنگيدن با آن حياتي است. در اين مقاله ابزارها و مراحلي را معرفي مي‌كنيم كه به كمك آن مي‌فهميد كه آيا هدف سئوي منفي قرار گرفته‌ايد يا نه.

آيا تا به حال كاهش شديدي در رتبه‌ي سايت خود تجربه كرده‌‌ايد و به يك رقيب براي انجام آن مشكوك بوده‌ايد؟

سئوي منفي

در اين مقاله بر فرآيند تشخيص هدف قرار گرفتن يا نگرفتن توسط تكنيك‌هاي بهينه‌سازي موتور جستجو (سئو) منفي متمركز مي‌شويم.

زماني كه شما گام‌هاي زير را براي تشخيص اتفاقي كه روي داده دنبال مي‌كنيد، نياز داريد كه با خودتان صادق باشيد و از خود بپرسيد كه آيا كاهش رتبه‌ي شما ناشي از كاري بوده كه خودتان انجام داده‌ايد يا اينكه ناشي از فعاليت كسي عليه شما بوده است.

تشخيص اين موضوع بسيار مهم است، زيرا ممكن است شك ابتدايي شما بر اين باشد كه كسي به شما آسيب رسانده است اما واقعيت مي‌تواند چيزي به سادگي ثبت نشدن اتفاقي صفحات شما، اجازه ندادن به مسيرهاي اصلي در فايل Robots.txt و يا داشتن افزونه‌اي ناقص در وردپرس باشد كه تمام صفحات شما را با پارامترهاي جستجوي عجيب و غريب بازنشاني و كدهاي شما را تخريب كرده باشد.

در مقاله‌ قبلي، اهميت سيگنال‌هاي جستجو را به سه بخش تقسيم كردم: پيوندها (لينك‌ها)، محتوا و سيگنال‌هاي كاربر. به منظور تجزيه و تحليل اين دسته بندي، نياز داريم كه بتوانيم از ابزارهاي متنوعي استفاده كنيم.

چه چيزي نياز داريد؟

  • مرورگري با دسترسي به گوگل و بينگ براي يافتن محتوا.
  • دسترسي به وبلاگ شما براي مرور سيگنال‌هاي كاربران و محتوا.
  • گوگل آناليتيكس براي مرور سيگنال‌هاي كاربران و محتوا.
  • كنسول جستجوي گوگل يا همان گوگل وبمستر براي مرور پيوندها، محتوا و سيگنال‌هاي كاربران.
  • ابزارهاي وبمستر بينگ براي مرور پيوندها، محتوا و سيگنال‌هاي كاربران.
  • ابزار آناليز لينك براي بررسي داد‌هاي لينك‌هاي دروني و بيروني.
  • ابزار بررسي فني و خزش براي مرور سيگنال‌هاي كاربران و محتوا.
  • ابزار سرقت ادبي براي مرور محتوا.

بياييد از ابزارها و روش‌هاي مختلف استفاده كنيم تا بفهميم كه هدف سئوي منفي قرار گرفته‌ايم و يا در اين‌ باره اشتباه كرده‌ايم.

گوگل و بينگ چگونه با سايت من رفتار مي‌كنند؟

يكي از آسان‌ترين و ساده‌ترين گام‌هاي ابتدايي براي بررسي اين موضوع، بررسي چگونگي رفتار گوگل و بينگ با سايت شما است.

من معمولا دوست دارم از هر دو موتور جستجو براي زمينه‌هاي مختلف استفاده كنم چراكه واكنش آن‌ها با هم متفاوت است و همين موضوع به من كمك مي‌كند كه به سرعت مشكل را تشخيص دهم. ما به دنبال چه چيزي هستيم؟

  • Site:Domail.tld: به جاي عبارت «tld» دامنه‌ي واقعي سايت خود را بنويسيد و در گوگل و بينگ جستجو كنيد. هر دو موتور جستجو مجموعه‌اي از صفحات تحت آدرس دامنه‌ شما را به ترتيب اولويت نمايش خواهند داد.
  • آيا صفحاتي در نتايج نيستند كه به دليل ارزششان انتظار داريد كه باشند؟ كدهاي مرجع و فايل txt را بررسي كرده و ببينيد كه اين صفحات به صورت اتفاقي و به دليل مشكل در تنظيمات مسدود شده‌اند يا نه.
  • آيا رتبهي صفحات شما نزول كرده است؟ اگر صفحه‌ ثبت شده‌ شما ناگهان از بالاي نتايج پايين آمده است، احتمالا مشكلي وجود دارد. ما به تازگي آزموني ساده انجام داديم و متوجه شديم كه صفحه‌ اصلي سايت ما به دليل به روزرساني يكي از صفحات، در چرخه‌اي قرار گرفته بود كه با روش ۳۰۱ بازنشاني مي‌شد يعني ري دايركت ۳۰۱ مي‌شد. گوگل رتبه‌ اين صفحه را در جستجوي Site:Query كاهش داده بود اما بينگ تغييري اعمال نكرده بود. اين مشكل با يك آزمون ساده و بررسي صفحه‌ مشكل‌دار حل شده است.
  • آيا صفحاتي وجود دارد كه شما از آن بيخبر هستيد؟ آيا اين صفحات چيزي به سادگي تنظيمات غيربهينه در سامانه‌ي مديريت محتواي شما (CMS) كه امكان توليد صفحات عجيب مي‌دهد يا صفحات بدون پوسته يا اسپم هستند؟ مورد اول به نظر يك اشتباه ساده مي‌رسد اما مورد دوم به احتمال زياد يك حمله است.
  • چند عبارت جستجوي برتر را بهينه كنيد. عبارات ltd، نام دامنه و ساير عبارات محبوب و معمولي كه با نام تجاري شما در ارتباط‌اند را جستجو كنيد. آيا به ناگهان براي مواردي كه قبلا رتبه‌ي بالايي داشته‌ايد رتبه‌ي شما كاهش يافته است؟ اگر نه، آيا نتايجي مشكوك جايگاه شما را تصاحب كرده‌اند؟

سئوي منفي

داده‌هاي خام وبلاگ

دسترسي به داده‌هاي خام وبلاگ بسيار حياتي است اما متأسفانه به دليل گسترده‌تر شدن مجوزهاي استفاده و مقررات حفاظت از اطلاعات عمومي (GDPR)، دسترسي به اين اطلاعات سخت‌تر شده است.

بسيار حياتي است كه به پروتكل‌هاي اينترنتي (IP) هريك از بازديد‌هاي ثبت شده براي سايت خود، شامل صفحاتي كه كدهاي رديابي گوگل آناليتيكس در آن نيست، دسترسي داشته باشيد. با بررسي داده‌هاي مربوط به اين مورد، شما مي‌توانيد:

  • آيپيها را پيدا كنيد. اين مورد مشخص مي‌كند كه گروهي مشابه از آي‌پي‌ها سايت شما را براي يافتن نقاط ضعف در تنظيمات سايت كاوش كرده‌اند.
  • شناسايي اسكرپرها. درمي‌يابيد كه اسكراپرها براي پايين كشيدن محتواي شما از نتايج تلاش كرده‌اند.
  • شناسايي مشكلات پاسخگويي. اگر داراي مشكلاتي غيرمنتظره در پاسخگويي سرورهاي خود داشته باشيد از آن‌ها آگاه مي‌شويد.

اگر به داده‌هاي خام سايت خود (لاگ‌ها) دسترسي داشته باشيد و در آن‌ها به دنبال الگويي مشابه بگرديد، بسياري از مشكلات قابل پيگيري  هستند.

گوگل آناليتيكس را براي سئوي منفي بررسي كنيد

اين مورد نيز چون بخش‌هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل موجود است، به مقاله‌اي جداگانه نياز دارد. با اين حال به چند مورد شاخص آن مي‌پردازيم:

  • ضريب فرار از سايت bounce rate. ضريب فرار شما كاهش يا افزايش يافته است؟ اين مورد چگونه با اطلاعات مشاهده شده در لاگ‌ها پيوستگي دارد؟ آيا گوگل بخشي از ترافيك بازگشتي شما را فيلتر كرده است؟ آيا ضريب فرار شما با توجه به كانال‌ها (منابع)، مرورگرها و يا مكان جغرافيايي تغييري مي‌كند؟
  • طول دوره (Session). براي بررسي سيگنال‌هاي كاربران، مشابه ضريب فرار، بررسي كنيد كه آيا دوره‌‌ها كوتاه‌تر شده‌اند؟ خصوصا اگر دوره‌هاي كلي طولاني‌تر شده باشند.
  • تمامي كانالهاي ترافيكي و تمامي ترافيكهاي ارجاعي. آيا منبع خاصي وجود دارد كه حالا ترافيك قابل توجه كمتر يا بيشتري نسبت به دوره‌‌اي كه رتبه‌ بهتري داشته‌ايد به سايت شما مي‌فرستد؟ آيا منبع ترافيك نامعمولي وجود دارد كه به نظر قلابي مي‌رسد؟ زماني كه به سئوي منفي مشكوك هستيد، هر دوي اين‌ها مواردي هستند كه بايد بررسي كنيد.
  • كنسول جستجو و صفحات فرود. مشابه بررسي بخش جستجو در كنسول جستجوي گوگل، بررسي كنيد كه آيا انحرافي در صفحاتي كه ترافيك دريافت مي‌كنند وجود دارد يا تغييرات بزرگي در زمان دروه‌ها يا ضريب بازگشت براي صفحه‌ي مورد نظر روي داده است؟
  • سرعت سايت. اگر همه چيز با هم برابر باشد، سايتي برتر است كه سرعت بيشتري داشته باشد. آيا زمان بارگزاري سايت شما افزايش يافته است؟ آيا اين زمان فقط براي مرورگر كروم افزايش داشته است؟ براي يك صفحه‌ي خاص؟ آيا صفحاتي كه اين مشكل در آن‌ها مشاهده شده‌ است، صفحاتي هستند كه پيش از اين مشكل نداشته‌اند؟

كنسول جستجوي گوگل

اگر شما قرباني سئوي منفي شده باشيد، بايد به دنبال چه چيزي در كنسول جستجوي گوگل (GSC) باشيد؟

  • پيامها. اگر تغيير عظيمي وجود داشته باشد كه گوگل بخواهد شما را از آن مطلع كند، مثل اقدامي دستي به دليل لينك‌هاي داخلي يا خارجي، مشكلات خزشي و يا مشكلات در دسترسي به سايت، اولين جايي كه بايد بررسي كنيد، بخش پيام‌هاي كنسول جستجوي گوگل است. اگر گوگل فكر كند كه شما هك شده‌ايد، از همين طريق به شما خبر مي‌دهد.
  • تجزيه و تحليل جستجو. وضعيت عبارات جستجو شده در زمان‌هاي مختلف را بررسي كنيد، گاهي اوقات مشكلات موجود را مي‌يابيد. براي مثال، اگر ميزان جستجوي عبارات مهم و محبوب شما افزايش يافته است، بررسي كنيد كه آيا اين افزايش در تعداد كليك روي صفحات شما هم مشاهده شده است؟ اگر نه، اين مورد ممكن است تلاشي براي تأثيرگذاري بر سيگنال‌هاي كاربران شما باشد. آيا صفحاتي كه اهميت كمتري براي شما دارند به منبع عباراتي تبديل شده كه براي شما مهم‌اند؟ اين مورد برعكس حالت قبلي مي‌تواند به مشكلي در محتواي شما و معماري محتوايتان اشاره كند.
  • لينكهاي داده شده به سايت شما. مشهودترين موردي كه بايد به دنبال آن باشيد، ورودي زياد از لينك‌هاي اسپم و كم كيفيت است. اما آيا آن‌ها لينك‌هاي بدي هستند؟ اگر تعدادي از بدترين لينك‌ها را انتخاب كنيد و ببينيد كه توسط AhrefsBot مسدود شده‌اند، اين موضوع به من مي‌گويد كه اين‌ها احتمالا لينك‌هاي اسپم هستند و بايد حذف شوند.
  • لينكهاي دروني. چه صفحاتي هستند كه شما به آن‌ها شديدا لينك مي‌دهيد اما اينگونه به نظر مي‌رسد كه نمي‌دانيد به چه چيزي لينك داده‌ايد؟ اين مورد ممكن است مشكلي در ناوبري سايت باشد، يا شرايطي باشد كه بر اثر لينك دادن به صفحه‌اي اسپمي كه به سامانه‌ي مديريت محتواي شما تزريق شده روي دهد.
  • اقدامات دستي يا پنالتي سايت. اين مورد بايد در پيام‌ها وجود داشته باشد اما اگر اقدامي دستي در رابطه با سايت شما روي داده باشد، بايد به سرعت آن را بررسي كنيد. مهم نيست كه دليل آن چه چيزي بوده است، حتي اگر حمله‌اي قانوني به سايت شما بوده است، شما بايد آن را به سرعت رفع كنيد.
  • خطاهاي خزش. با رعايت ثبات در تنظيمات سايت خود از كاهش رتبه‌ي سايت به دليل مشكلات بدافزاري جلوگيري كنيد. اگر سرور شما پاسخ‌هاي ۵۰۰ زيادي دارد، گوگل آن را كمتر خزش مي‌كند. اگر اين اتفاق روي دهد، احتمال دارد كه كاربران شما در هنگام استفاده از سايت شما با مشكلات بيشتري روبرو شوند و اين مورد تحت عنوان RankBrain در بخش داده‌هاي كاربر ثبت مي‌شود. اگر اين مورد را در كنار داده‌هاي خام وبلاگ خود قرار دهيد، خواهيد فهميد كه بي ثباتي سرور شما به دليل حمله بوده است يا نه.

ابزارهاي وبمستر بينگ

چطور متوجه مي‌شويد كه وضعيت رتبه بندي وبلاگ شما در بينگ چطور است؟ به ابزار وبمسر بينگ برويد و موارد زير را بررسي كنيد:

  • فعاليت سايت. درست مشابه با داده‌هاي تجزيه و تحليل جستجوي به دست آمده از گوگل، ابزارهاي وبمستر بينگ نيز به شما امكان آسان دسترسي به اطلاعات افزايش يا كاهش نمايش سايت شما در نتايج جستجو را مي‌دهد، به طور كلي تغييرات حجم كليك قابل مشاهده است، اگر تغييري در خزش يا خطاهاي خزش موجود باشد، و البته اگر صفحات ثبت شده تغييري كند، از آن آگاه مي‌شويد. شما مي‌توانيد به هريك از اين بخش‌ها نگاهي عميق‌تر داشته باشيد.
  • لينكهاي دروني. شبيه به كنسول جستجوي گوگل، مي‌توانيد ببينيد كه اين لينك‌ها چطور به نظر مي‌رسند. آيا آنها غير منتظره‌اند؟ آيا در ابزارهاي تجزيه و تحليل لينك مختلف قابل يافت هستند؟

سئوي منفي

ابزارهاي تجزيه و تحليل لينك

از ابزار برررسي لينك محبوب خود استفاده كنيد و با در نظر گرفتن موارد زير دريابيد كه تحت تأثير سئوي منفي قرار گرفته‌ايد يا نه:

  • كلمات كليدي ارگانيك. آيا تغييري كلي در رتبه بندي سايت خود مشاهده مي‌كنيد؟ اين مورد تقريبا بايد با داده‌هاي تجزيه و تحليل جستجوي گوگل هم‌خواني داشته باشد، البته هميشه هم اينطور نيست. اين امكان وجود دارد كه شما همين حالا هم از وجود مشكل آگاه باشيد اما با بررسي داده‌هاي مشابه از ديدگاه‌هاي متفاوت، امكان تشخيص وجود مشكل بيشتر است.
  • لينكهاي بازگشتي جديد و دامنههاي و آيپيهاي برگشتي جديد. اگر يك حمله را تجربه از سر مي‌گذرانيد، اينجا جايي است كه به احتمال زياد آن را مشاهده مي‌كنيد. اگر افزايش شديدي در تعداد لينك‌هاي ورودي از منابعي داريد كه به زمينه شما مربوط نيستند و شما به آن‌ها نيازي نداريد، پس متأثر از يك حمله هستيد. هر دوي اين گزارش‌ها را بررسي كنيد، زيرا ۲۰۰۰ صفحه تحت يك دامنه كه به شما لينك شده توسط ۲۰۰۰ دامنه‌ي جديد به شما لينك شده‌اند پيوند داشته‌اند. در برخي از موارد، شما ممكن است كه تعداد زيادي دامنه داشته باشيد كه به شما لينك شده‌اند و همه از آي‌پي مشابهي باشند. اين تاكتيك سئوي منفي ضعيفي است اما نسبت به موارد ديگر شايع‌تر است.
  • لينكهاي بازگشتي و دامنههاي از دست رفته. يكي ديگر از نشانه‌هاي سئوي منفي، مشاهده‌ حذف لينك توسط يكي از رقباي شماست. آيا لينكي كه به سختي براي به دست آوردنش تلاش كرده‌ايد را از دست داده‌ايد؟ بايد با وبمستر آن سايت‌ها تماس بگيريد و دليل آن را جويا شويد. آيا صفحاتي كه به شما لينك داده بودند به ناگهان از دسترس خارج شده‌اند و حالا به رقباي شما لينك داده‌اند؟ يا كلا به كسي لينك نداده اند؟ بايد بفهميد دليل اين موضوع چيست.
  • لينكهاي بازگشتي شكسته. گاهي اوقات مشكلات در لينك‌ها از خودتان ناشي مي‌شود. اگر به تازگي سايت را تغيير داده‌ايد، معماري سايت را عوض كرده‌ايد يا حتي يك افزونه را به روز رساني كرده‌ايد، ممكن است كه صفحه‌اي را از دسترس خارج كرده باشيد كه منجر به از دست رفتن لينكي مهم شده باشد. حل اين مشكل بسيار ساده است و با بازگرداندن صفحات از دست رفته يا بازنشاني صفحه به يك صفحه‌ي مرتبط براي دستيابي به حجم بالايي از لينك‌هاي داخلي قابل حل است.
  • انكرها (Anchors). معمولا كسي زمان زيادي را براي اين مورد صرف نمي‌كند اما مجازات‌هاي مربوط به بهينه سازي بيش از حد و فيلترهاي مربوط به آن هنوز هم وجود دارند. آيا تغييري در لينك‌ها موجب تغيير در متن انكرتكست ها شما شده و عبارات تبليغاتي شما را در گستره‌اي ناامن قرار داده است؟ آيا وضعيت كلي عبارات شما خوب است اما موارد خاصي را بيش از گذشته هدف قرار گرفته‌اند؟ آيا عبارات ورودي بسياري داريد كه به محتواي سايت شما مرتبط نيستند؟
  • دامنههاي لينك شده خروجي و لينكهاي خروجي شكسته. بسيار خوب است كه بررسي كنيد آيا صفحه‌اي را لينك كرده‌ايد كه به زمينه‌ي شما مرتبط نيست و نمي‌خواهيد آن را لينك كنيد و نيز اطمينان حاصل كنيد كه لينك‌هاي شما همگي به آدرس‌هاي اينترنتي صحيح ارجاع شوند. موارد افزوده شده به سامانه مديريت محتوا، نظرات ثبت شده و ساير محتواهاي توليد شده توسط كاربران (UGC) را بررسي كنيد.

ابزارهاي فني و خزشي و تست سئوي منفي

مشابه بخش تجزيه و تحليل لينك‌ها، اگر ابزار فني و خزشي مورد علاقه‌اي داريد، از آن براي يافتن نتايج سئوي منفي استفاده كنيد.

  • سرعت سايت. وضعيت سرعت خزش سايت در مقايسه با نتايج موجود در گوگل آناليتيكس و يا بخش آزمون سرعت سايت گوگل چطور است؟ آيا با تلاش‌هاي بسياري براي دسترسي به منابع خود در جهت كاهش سرعت سايتتان مواجه هستيد؟
  • وضعيت ثبت صفحات. در اين مورد تغييرات و دستكاري سامانه مديريت محتوا و معماري سايت ممكن است كه ناگهان سايت شما را تكثير كرده يا حجم زيادي از صفحات شما را ثبت كند كه باعث زيان ديدن شما و ثبت نشدن صفحاتي شود كه شما به دنبال ثبت آن بوده‌ايد.
  • ريدايركت ها: مثلا، آيا شما به صفحات مقصد ري دايركت خاصي كه به صفحات قبلي در سايت شما لينك هستند مشكوك هستيد؟
  • نقشه خزش Crawl mapping. اين مورد در مواقعي كه به دنبال يافتن صفحات فعالي هستيد كه از آن بي‌اطلاعيد و يا آگاهي از توزيع لينك‌هاي داخلي هستيد، به كارتان مي‌آيد. آيا آن‌ها صفحات تك و جداگانه هستند (به عنوان مثال وجود دارند اما هيچ لينك داخلي به آن‌ها داده نشده است) يا در بخش ناوبري سايت وجود دارند؟
  • فاكتورهاي فني درون صفحه. اين مورد، مهم‌ترين بخش اين قسمت است و بيانگر اين موضوع است كه شرايط به وجود آمده براي سايت ناشي از حمله‌ي سئوي منفي است يا اشتباهي داخلي در سايت. ابزارهاي خزش به شما كمك مي‌كنند كه به سرعت متوجه شويد كه كدام صفحات nofollow و noindex هستند و يا براي خزش مشكل دارند.

ابزارهاي سرقت ادبي

چقدر محتواي شما منحصر بفرد است؟ با اينكه ابزارهاي بررسي سرقت ادبي زيادي وجود دارد اما Copyscape محبوب‌ترين ابزار موجود و در دسترس است.

  • كل سايت خود را بررسي كنيد. ساده‌ترين راه اين است كه سامانه‌ي سرقت ادبي كل سايت شما را خزش كند و پس از آن به دنبال يافتن محتواي كپي شده در صفحات ثبت شده موتور جستجوهاي گوگل و بينگ باشد. اگر شما هدف حمله‌ي قانون كپي‌رايت هزاره ديجيتال (DMCA) تقلبي قرار گرفته باشيد يا اسكراپرها به شما حمله كرده باشند، استفاده از اين ابزارها به يافتن مشكل كمك شاياني مي‌كند.
  • تكثير داخلي. در حالي كه بسياري از افراد فكر مي‌كنند كه رقبا به دنبال تخريب جايگاه و يا جايگزين كردن خود به جاي آن‌ها هستند، مشكل بزرگتر تكثير داخلي محتوا در وبلاگ از طريق استفاده از دسته بندي و برچسب‌ها است كه مديريت آدرس‌ها را سخت مي‌كند.

سئوي منفي

خلاصه

استفاده از ابزارهاي مختلف براي تشخيص سئوي منفي ايده‌ي خوبي است. اين ابزارها به شما كمك مي‌كنند كه به سرعت مشكلات را پيدا كرده و از جزييات آن‌ها آگاه شويد. آگاهي از احتمال وقوع و چگونگي حمله براي كمك به پاسخگويي و رفع مشكلات ناشي از آن بسيار حياتي است و باعث پيشرفت بيشتر شما مي‌شود.

در ادامه‌ي اين مقالات، در آينده درباره‌ي روش‌هاي پيشگيري و مقاومت در برابر كارزارهاي سئوي منفي خواهيم نوشت.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۸:۴۶ ] [ حسين ]

دوربين مدار بسته دام (Dome) از پركاربردترين و پرفروش‌ترين انواع دوربين مدار بسته است. اين نوع دوربين مدار بسته در كنار دوربين مدار بسته بولت (Bullet)، اكثريت دوربين‌هاي مدار بسته را تشكيل مي‌دهند. استفاده از اين دوربين ها در نظارت ويدئويي در امنيت افراد، اموال، منابع و ساختمان‌ها امروزه نقش پررنگي دارد. تعداد دوربين‌هاي مدار بسته در جهان در سال‌هاي گذشته رشد به سزايي داشته، به طوري كه در سال 2014 تخمين زده مي‌شد كه 240 ميليون دوربين مدار بسته در سراسر جهان فعالند، و اين عدد در پايان سال 2019 به 770 ميليون رسيده است. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 2021 نيز تعداد دوربين هاي مدار بسته در جهان رشد 7 درصدي داشته باشد.

دوربين مدار بسته دام

دوربين‌هاي مدار بسته بر اساس موارد مختلفي همچون نوع سيگنال و شكل ظاهري دسته‌بندي مي‌شوند. در دسته‌بندي بر اساس شكل ظاهري، مي‌توان به دوربين‌هاي دام، بولت، فيش‌آي، باكس و كيوب اشاره كرد. دوربين مدار بسته دام كه رايج‌ترين نوع دوربين مدار بسته بوده و امروزه در انواع ساختمان‌هاي تجاري، مسكوني، عمومي و همچنين سيستم نظارت شهري استفاده مي‌شود، به شكل گنبدي بوده و به همين دليل به اين نام خوانده مي‌شود. در اين مطلب قصد داريم با بررسي ويژگي‌ها، كاربردها، مزايا و محدوديت‌هاي اين نوع دوربين، به بررسي آن بپردازيم.

شكل ظاهري دوربين مدار بسته دام

دوربين مدار بسته دام داخل يك محفظه شيشه‌اي به شكل يك نيم‌كره و گنبدي شكل بوده و به همين دليل به آن دوربين دام (به انگليسي: Dome و به معناي گنبد و برآمدگي) مي‌گويند. دوربين‌هاي دام بسيار پر استفاده بوده و در انواع و اندازه‌هاي مختلف طراحي شده‌اند به طوري كه بتوانند در برابر عوامل مختلف بيروني مانند سرقت، رطوبت و گرد و خاك مقاومت كنند. همچنين از قابليت‌هاي مختلف مانند ديد در شب و ارسال تصاوير بر روي اينترنت نيز مي‌توانند بهره برند. دوربين مداربسته دام نصب نسبتا ساده‌اي داشته و از قسمت صاف پشتي خود به هرجايي مانند سقف يا پايه‌اي مخصوص پيچ مي‌شود. به دليل شكل دوربين دام كه از بالا متصل مي‌شود، جلوي ساخت لانه يا تار توسط جانوراني مثل كبوتر‌ يا عنكبوت گرفته شده و پوشش لنز دوربين به اين وسيله گرفته نمي‌شود، مسئله‌اي كه در دوربين‌هاي بولت مي‌تواند مشكل‌ساز شود.

دوربين‌هاي مدار بسته دام به دليل شكل ظاهري خود در فضاهاي بزرگ مي‌توانند پوشش مناسبي ارائه دهند. اگرچه بسياري از اين دوربين‌ها مي‌توانند در فضاي آزاد و در معرض باران نيز نصب شوند، ولي در بسياري از موارد براي كاربردهاي داخلي استفاده مي‌شوند. ظاهر مناسب و شكيل آن‌ها استفاده از اين نوع دوربين را براي نصب در لابي هتل‌ها، سالن‌هاي بزرگ در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها ممكن كرده است. پوشش لنز اين دوربين‌ها گسترده‌تر بوده و در بعضي از مدل‌ها (دوربين اسپيد دام) قابليت حركت و كنترل از راه دور را نيز دارد، در حالي كه در دوربين‌هاي بولت جهت لنز به سمت يك نقطه بوده و دستي تنظيم مي‌شود، اگرچه از لحاظ فاصله قادر به پوشش مناطق دورتري هستند.

دوربين اسپيد دام

نوع خاصي از دوربين دام نيز وجود دارد كه به اسپيد دام (PTZ Camera) معروف بوده و نام انگليسي آن برگرفته از سه كلمه‌ي Pan، Tilt و Zoom است كه به معناي حركت در راستاي بالا و پايين، چپ و راست و همچنين بزرگنمايي مي‌باشد. همانطور كه از اسم اين نوع دوربين پيداست، لنز آن قابليت حركت و پوشش گسترده‌ي محيط را دارد. استفاده از اين دوربين نيازمند اپراتوري براي كنترل آن به صورت دستي و بررسي تصاوير است. بسته به نوع نرم‌افزار، دستگاه مي‌تواند حركات را به صورت اتوماتيك نيز دنبال كرده و ضبط كند. اين دوربين اين مزيت را دارد كه مي‌توان از راه دور و با تغيير زاويه و بزرگنمايي لنز آن، به تصاوير زنده از مكان وسيعي در حالت 180 درجه يا 360 درجه دست پيدا كرد.

اگرچه دوربين اسپيد دام با حركت خود فضاي زيادي را پوشش مي‌دهند ولي به تنهايي و به صورت همزمان زاويه ديد محدودي داشته و اين مي‌تواند در كاربري عمومي مشكلاتي را به همراه آورد. به طور مثال در صورتي كه اين دوربين‌ها روي حالت اتوماتيك يا پيش‌فرض تنظيم شده باشند، چرخه‌ي ضبط آن‌ها امكان دارد به صورتي عمل كند كه بعضي از نقاط را در لحظات حساس پوشش نداده و حوادث مهمي را از دست دهد. همچنين به دليل وجود قطعات مكانيكي زياد كه در حال حركت هستند، امكان خرابي زودهنگام در دوربين هاي اسپيد دام بيشتر بوده و عمر كوتاه‌تري دارند.

دوربين مدار بسته دام

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته براي منزل

مزاياي دوربين مدار بسته دام

دوربين هاي مدار بسته دام با شكل ظاهري خاص خود مزيت‌هايي را به ارمغان آورده‌اند كه كاربردهاي مهمي را براي آن‌ها به وجود آورده است. در اين قسمت به بررسي چند مزيت كليدي در دوربين دام مي‌پردازيم.

مشخص نبودن جهت ضبط تصوير

يكي از مهم‌ترين و عمده‌ترين مزاياي دوربين‌هاي مدار بسته دام، اين است كه افراد بيروني نمي‌توانند جهت فيلمبرداري آن را به راحتي تشخيص دهند. لنز دوربين داخل يك برآمدگي شيشه‌اي است كه داخل آن به سختي ديده مي‌شود، بنابراين فرد خاطي نمي‌تواند متوجه شود كه لنز دوربين به چه سمتي نشانه رفته است. اين عدم قطعيت و مشخص نبودن نقاط مورد پوشش توسط دوربين خود باعث ايجاد عدم امنيت براي فرد سارق مي‌شود. احتمال به شناسايي دستگيري توسط مراجع امنيتي، باعث پيشگيري از وقوع جرم توسط مجرمين شده است.

استقامت مكانيكي بالا

از ديگر مزاياي دوربين مدار بسته دام بايد به استقامت بالاي آن‌ها اشاره كرد. دوربين هاي مدار بسته هميشه در معرض خرابكاري بوده و سارقان در صورت احساس خطر و احتمال شناسايي، به خراب كردن و در نتيجه از بين بردن نظارت آن‌ها مي‌پردازند. دوربين دام به گونه‌اي طراحي و ساخته مي‌شود كه در مقابل خرابكاري و آسيب مجرمان در امان بماند. قاب دوربين‌ها با استانداردهاي بالاي ضد خرابكاري (مانند IK08 و IK10) (لينك خارجي https://en.wikipedia.org/wiki/EN_62262) طراحي شده‌اند و از خود دوربين درون محفظه‌اي بسيار محكم و غير قابل نفوذ محافظت مكانيكي مي‌شود. از كار انداختن اين دوربين‌ها به راحتي ممكن نبوده و نيازمند ابزار خاص است. در مقابل دوربين‌هاي بولت را كه در ارتفاع پايين‌تري هم قرار دارند را مي‌توان به صورت دستي تغيير جهت داده و جلوي ضبط تصاوير را گرفت.

زاويه ديد وسيع

دوربين‌هاي مدار بسته دام به گونه‌اي است كه مي‌تواند زاويه‌ي وسيع‌تري را نسبت به دوربين‌هاي ديگر پوشش دهد. لنز دوربين بولت به عنوان ديگر نوع پرفروش دوربين مداربسته به يك سمت نشانه رفته، و اگرچه از قابليت بزرگنمايي و ديد تا دوردست خوبي بهره مي‌برد، اما زاويه‌ي بزرگي را نمي‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد. دوربين دام در مكان‌هاي وسيع و سالن‌هاي بزرگ پراستفاده‌تر است. در سالن‌هاي رستوران، بانك، محوطه‌هاي بزرگ مانند مدرسه، چهارراه‌هاي شلوغ شهر، سالن‌هاي توليد و همچنين بيمارستان‌ها مي‌توان دوربين‌هاي مدار بسته از نوع دام را يافت.

ساير ويژگي‌ها

دوربين هاي مدار بسته دام از مزيت‌هاي گوناگون دوربين هاي مدار بسته نيز استفاده مي‌برند. به طور مثال انواع گوناگوني از دوربين دام به صورت ضد آب و مقاوم در برابر باران ساخته شده است. از اين دوربين‌ها مي‌توان در بيرون از ساختمان‌ها، خيابان‌هاي شهر و مناطقي كه امكان تماس با آب وجود دارد استفاده كرد. همچنين بعضي دوربين هاي مدار بسته دام را به وسيله هيتر گرمايي و سنسور دما به طوري طراحي كرده‌اند كه قابليت كار در دماهاي بسيار پايين يا بالا را داشته باشد. استفاده از قابليت ديد در شب (IR) نيز در دوربين هاي مدار بسته دام باعث مي‌شود استفاده از آن‌ها در تاريكي شب و اماكن تاريك ممكن شود.

بيشتر بخوانيد: نمايندگي هايك ويژن   پشتيباني هايك ويژن

محدوديت‌هاي دوربين دام

دوربين دام محدوديت‌هايي نيز دارد كه باعث مي‌شود در مواردي استفاده از انواع ديگر، دوربين مدار بسته به‌صرفه‌تر باشد. بعضي از اين محدوديت‌ها را بررسي مي‌كنيم.

نصب سخت‌تر به نسبت دوربين بولت

دو نوع دوربين مدار بسته‌ي دام و بولت عمده‌ي دوربين‌ها را تشكيل مي‌دهند. هر دو نوع اين دوربين‌ها با توجه به استفاده مكرر از نصب و راه‌اندازي ساده‌اي برخوردارند. به هر حال، نصب دوربين مدار بسته دام نسبت به دوربين نوع بولت اندكي سخت‌تر است. دوربين بولت داراي پايه‌ايست كه مستقلا به ديوار متصل شده و به راحي جدا مي‌شود، در حالي كه در دوربين دام بايد قسمت مسطح دوربين به سقف متصل شود. همچنين براي تغيير زاويه‌ي مورد پوشش دوربين دام بايد آن را باز كرده و مجددا تنظيم نمود، در حالي كه زاويه‌ي ضبط دوربين بولت را مي‌تواند به راحتي و دستي تغيير داد و هر هر جايي كه در اطراف دوربين قرار دارد، تصويربرداري كرد.

محدوديت محل نصب

اگرچه هر دو نوع دوربين مدار بسته دام و بولت با قابليت‌هاي خاص استفاده شده در آن‌ها توانايي نصب در هر محيطي را دارند، اما نصب دوربين دام مي‌تواند محدوديت‌هايي داشته باشد. به طور مثال دوربين دام به گونه‌اي طراحي شده كه قسمت مسطح آن به سقف متصل شود، مسئله‌اي كه هميشه ساده نبوده و امكان وجود محدوديت هست. در مقابل دوربين‌هاي مدار بسته بولت را مي‌توان به هر قسمتي از ديوار يا سقف متصل كرد. همچنين در نصب ،دوربين مدار بسته دام در قسمت‌هاي گوشه‌اي محيط، حداقل نصف فضاي اطراف آن‌ها را ديوار پوشش داده فلذا از پتانسيل كامل خود استفاده نمي‌كنند. اين مسئله باعث شده دوربين دام در ميان فضاهاي وسيع بيشتر به كار رود. ظاهر زيباتر آن نيز اين كاربري را بيشتر مورد توجه قرار داده است.

كلام آخر؛ در خريد دوربين دام به چه مسائلي توجه كنيم؟

دوربين مدار بسته دام پراستفاده‌ترين نوع دوربين مدار بسته در دسته‌بندي مربوط به شكل ظاهري هستند. اين دوربين‌ها با امكانات خود قابليت استفاده در هر مكان و شرايطي را دارند. از جمله مسائل مورد توجه در هنگام خريد، تعداد دوربين مورد نياز است. دوربين‌هاي دام مي‌توانند فضاي بيشتري را ولي در فاصله كوتاه‌تر پوشش دهند. نوع PTZ اين دوربين نيز قابليت حركت و پوشش كامل محيط را دارد، ولي اين پوشش حداكثري به صورت همزمان مهيا نيست. محل و نوع استفاده از دوربين نيز بايد مورد توجه قرار گيرد، در صورت قرار داشتن دوربين در خارج از محيط ساختمان بايد در برابر باران و گرد و خاك مقاومت داشته و در صورت استفاده در تاريكي، بايد به قابليت ديد در شب (IR) مجهز باشد. مطرح كردن اين سوالات با مشاوران مجرب در نصب دوربين مدار بسته مي‌تواند به انتخابي مطمئن و مناسب كمك كند.

بيشتر بخوانيد: برند هايك ويژن


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۹:۱۷ ] [ حسين ]

 آيا به دنبال شاخص‌هايي براي اندازه‌گيري موفقيت مشتريان خود هستيد؟ ستون نويس مشهور، ماركوس ميلر شماري از پر كاربردترين KPI هاي مربوط به خروجي سئو محتوا براي اهداف تجاري را به اشتراك گذاشته است.

تخمين نتايج شما يكي از حياتي‌ترين اجزاي هر كارزار (كمپين) سئو محتوا است.

اين مقاله براي بهبود كيفيت سئو وب سايت هر تيم ماركتينگي لازم است و ما در نوين ماركتينگ اين مقاله را براي آموزش تيم سئو  نوين ماركتينگ  منتشر كرده ايم

متغيرهاي خيلي خيلي زيادي در هر كارزار سئو محتوا ايفاي نقش مي‌كنند، بنابراين براي داشتن كارزار سئويي موفق، بايد از كاركرد همه‌ي مواردي كه به نتايج عالي منجر مي‌شوند، اطمينان حاصل كنيد. نشانگر‌هاي كليدي كارايي (KPI) در سامانه‌هاي كنترل به كار مي‌روند و به شما اين امكان را مي‌دهند كه بدانيد كدام يك از فرآيندها نتيجه بخش بوده و كدام‌ يك نبوده است. در اغلب اوقات، كار مهمي كه اين سامانه‌ها براي شما انجام مي‌دهد اين است كه با اخطار دادن در مراحل اوليه، مشكلات موجود را به سرعت گزارش داده و از عدم پيشرفت در ادامه‌ي كار جلوگيري مي‌كنند.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي نمايش موفقيت پروژه به مشتري (يا شركت‌هاي بالادستي) تهيه مي‌شوند. نشانگر‌هاي كليدي كارايي معمولي سئو، نظير رتبه بندي كلمات كليدي و يا شاخص‌هاي مربوط به ابزارهايي نظير Moz و Majestic SEO نيز ممكن است براي شما كاربردي باشند، اما مشتري شما مي‌خواهد در ميزان فروش و مشتريان ورودي خود افزايش مشاهده كند، نه فقط ببيند كه جايگاهش در جستجوها بالاتر رفته و اعتبار دامنه‌اش افزايش پيدا كرده است.

در اين مقاله، نگاهي خواهيم داشت به چگونگي كاربرد نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي دنبال كردن بهتر موفقيت و بهبود نتايج كارزار سئوي شما و البته از همه چيز مهم‌تر، به شما خواهم آموخت كه چگونه از نشانگر‌هاي كليدي كارايي براي نمايش بهتر ارزش كارزار سئو محتوا به مشتريان خود استفاده كنيد.

 

 

 

بهبود نتايج، گزارش دهي و نگه داشتن مشتريان، چه چيزي از اين بهتر؟

اهداف و نشانگر‌هاي كليدي كارايي

براي اندازه گيري واقعي موفقيت سئو محتوا، بايد بدانيم كه به دنبال دستيابي به چه چيزي هستيم و چه مراحلي براي انجام آن ضروري است. اگر يك روش ساختار يافته را براي ساخت برنامه‌ي فروشي ديجيتال را دنبال مي‌كنيم، پس بايد چند هدف مشخص را براي كسب و كار و بازاريابي تعريف كنيم. نشانگر‌هاي كليدي كارايي ما براي اين كار بايد بيانگر اهدافمان باشد، اين موضوع به ما اجازه مي‌دهد كه به وضوح از كمكي كه فعاليت‌هاي ما به كارزار سئو محتوا براي نيل به اهداف تجاريمان مي‌كند آگاه شويم.

اگر يك مشتري نزد شما بيايد و درباره‌ي رتبه‌ي يك كلمه‌ي كليدي سؤال كند، شما نياز داريد كه كمي عميق‌تر بررسي كنيد.

بايد بپرسيد كه «چرا؟ چرا شما رتبه‌ي اين كلمه‌ي كليدي خاص را مي‌خواهيد؟ فكر مي‌كنيد كه اين كلمه‌ي كليدي چه كمكي به كسب و كار شما مي‌كند؟»

شما بايد راهبردي را براي درك بهتر دلايل يك مشتري براي كسب ترافيك مرتبط از يك موتور جستجو را توسعه داده و اهداف اصلي او در بازار را درك كنيد.

زماني كه از هدف واقعي مشتري از سؤال درباره‌ يك كلمه‌ كليدي آگاه شديد، مي‌توانيد خدمات ارزشمندتر و بهتري را برايش فراهم كنيد. از اين مهم‌تر، مي‌توانيد نشانگر‌هاي كليدي كارايي را به اهداف تجاريش پيوند بزنيد، اين كار به شما اين امكان را مي‌دهد كه به زباني با مشتري سخن بگوييد كه تصميم گيري براي او آسان‌تر شود. رتبه‌ي كلمات كليدي بسيار عالي هستند، اما بيان درصد افزايش فروش ناشي از سئو يا هزينه‌ي جذب مشتري پايين‌تر در مقابل هزينه‌ي تبليغات كليكي ارزش كاري كه شما انجام داده‌ايد را بهتر به نمايش مي‌گذارد.

به بيان ساده‌تر، نشانگر‌هاي كليدي كارايي نقطه‌ي اتصال اهداف كسب و كار و فعاليت‌هاي سئويي است كه شما انجام مي‌دهيد.

از كار افتادن تجزيه و تحليل‌ها

اين نكته نيز بسيار حائز اهميت است كه در حال حاضر شما دسترسي بسيار خوبي به داده‌ها داريد. حجم زيادي از داده‌هاي واضح در نرم افزارهاي تجزيه و تحليل مثل گوگل آناليتيكس وجود دارد، اما بيان نرخ رشد و تداوم فروش فقط در داده‌هاي خام قابل تشريح است و چندان جذاب نيست.

افراد تصميم گير نياز به چيزي دارند كه قابل درك باشد: داده‌هاي كمتر، شفافيت بيشتر. در حالي كه سئوكار و تحليل‌گر مي‌تواند بررسي عميق‌تري كند، اما بايستي بر اطلاعاتي متمركز باشد كه به بازاريان براي تأييد هزينه‌هايشان و اتخاذ تصميم‌هاي بهتر با در نظر گرفتن ميزان بودجه كمك كند. بنابراين گزارش شما بايد شامل چنين داده‌هايي باشد.

مشتري خود را سردرگم كنيد و از دست مي‌دهيد!

 

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا  براي يك آژانس

براي يك آژانس، اهميت نشانگر‌هاي كليدي كارايي اولويت نخست است زيرا بيانگر اين مهم است كه كار انجام شده توسط آژانس منجر به پيشرفت مشتري شده است. در حال حاضر سئو محتوا بسيار پيچيده است و كاري كه براي يك كسب و كار جواب مي‌دهد، ممكن است براي كسب و كار ديگري جواب ندهد.

ما بايد تمامي متغيرها در نظر گرفته و به دقت نتايج هر يك از تاكتيك‌هاي پياده شده را اندازه گيري كنيم. هيچوقت خيال نكنيد كه چون يك مدل از كار براي كسب و كاري جواب داده است، براي كسب و كارهاي ديگر هم جواب مي‌دهد.

اگر كارزار سئوي شما پيشرفتي نداشته باشد، نشانگر‌هاي كليدي كارايي بايد سامانه‌اي براي هشدار در مراحل اوليه را فراهم كند. اگر نتايج مورد انتظارتان را مشاهده نمي‌كنيد، پس بايد بررسي دقيق‌تري كرده و علت آن را بفهميد. همواره بهتر است كه با مشتري ارتباط برقرار كرده و به آن‌ها اطلاع دهيد كه بخشي از كار پيشرفت نكرده است و شما به دنبال دلايل و راهكارهاي رفع اين مشكل هستيد.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سامانه‌اي را فراهم مي‌كنند كه به كمك آن مي‌توانيد مشكلات بالقوه را پيدا كرده و راهبردي مناسب براي رفع آن‌ها ترسيم كنيد. در صورت نياز، از KPIها براي اندازه گيري، مرور و بهبود رويكرد خود استفاده كنيد.

 نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا براي كسب و كار‌ها

از ديدگاه گزارش دهي و نگه داشتن مشتري، توانايي بيان علت استفاده از يك تاكتيك نظير پست مهمان يا تبليغات ديجيتال، بسيار مهم است. رتبه بندي به تنهايي كافي نيست. رتبه بندي به طور مستقيم منجر به رشد كسب و كار نمي‌شود. ما بايد موارد مرتبط ديگري را اضافه كنيم كه اهداف مد نظر كسب و كاري كه توسعه مي‌دهيم را گزارش دهد. بايستي توانايي داشته باشيم كه چگونگي تأثير تاكتيك اتخاذ شده بر پيشرفت مشتري را بيان كرده و آن‌ها را به سمت اهداف راهبرديشان حركت دهيم.

افزايش مشتريان، افزايش فروش، بازديدكنندگان بيشتر و بهبود هزينه‌هاي جاري، اين‌ها فقط برخي از مواردي است كه قابليت بيان ارزش واقعي كار شما را دارد. مطمئن شويد كه از طريق نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي بيان شده، اين موارد را به مشتري نشان مي‌دهيد.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي خود را دسته بندي كنيد

براي دستيابي به شاخص‌هاي كليدي كارايي، بايد چگونگي دسته بندي نشانگر‌هاي كليدي كارايي را در نظر بگيريد. اهداف مورد نياز براي يك محصول تازه توليد به طور كلي با اهداف كسب و كاري كه به دنبال فروش محصولات بيشتر به مشتريان فعليشان هستند متفاوت است.

اگر يك كسب و كار محلي داريد، كارزار سئوي شما بايد به گونه‌اي طراحي شود كه بازديدكنندگان بيشتري را به مغازه‌ي شما بياورد. اگر كسب و كاري خدماتي داريد، بايد به دنبال مشتريان بيشتري باشيد. براي معرفي يك محصول جديد بايد اطلاع رساني كرده و يك فهرست ايميلي بسازيد. مطمئن شويد كه نشانگر‌هاي كليدي كارايي خود را دسته بندي كرده‌ايد و از آن‌ها در راهي استفاده مي‌كنيد كه براي مشتريانتان انگيزه بخش باشد.

اگر اين مورد براي شما واضح نيست، مي‌توانيد بارها و باره به شيوه‌ي دسته بندي در روش‌هاي فروش سنتي نگاه كنيد، زيرا اين روش امكان دسته بندي آسان اهداف و نشانگر‌هاي كليدي كارايي مرتبط را فراهم مي‌كند.

اطلاع رساني: مخاطبان محصول يا خدمات خود را آگاه كنيد

تهييج: مخاطبان را با محصول يا خدمات خود درگير كنيد

تبديل: مشتري يافته و بفروشيد

 

همچنين مي‌توانيد به دنبال مواردي نظير نگه داشتن، دفاع و شهرت باشيد. اهداف اصلي كارزار سئو محتوا و فرآيند فروش شما اغلب بيان مي‌كند كه كدام مورد براي شما مهم است. ممكن است بين اين موارد همپوشاني هم باشد. آيا افزايش تعداد دنبال كنندگان در شبكه‌هاي اجتماعي مهم است يا تعداد اعضاي خبرنامه‌ي ايميلي و يا نگه داشتن آن‌ها؟ چنين سؤالاتي را از خود بپرسيد و به آن‌ها پاسخي شفاف دهيد.

از مشتريان خود بپرسيد كه مهم‌ترين چيز از نظر آن‌ها چيست و از چگونگي دستيابي به اين اهداف با استفاده از كارزار سئو محتوا ، با دسته بندي صحيحي و شفاف نشانگر‌هاي كليدي كارايي اطمينان حاصل كنيد.

VQVC حجم، كيفيت، ارزش و هزينه

يك راه كاربردي ديگر براي دسته بندي نشانگر‌هاي كليدي كارايي استفاده از مدل «حجم، كيفيت، ارزش و هزينه» است. اين مدل به شما كمك مي‌كند بر چهار شاخصي متمركز شويد كه ارزشي واقعي براي كارزار سئوي شما دارند.

حجم: بازديد كنندگان يكتا، تعداد بازديد، بازديد صفحات و مواردي مثل اين

كيفيت: ضريب بازگشت، مدت زمان حضور، تعداد صفحات مشاهده شده به ازاي بازديد

ارزش: ارزش اقتصادي هر يك از بازديد‌ها چقدر بوده است؟

هزينه: هزينه‌ي هر يك از مشتريان يا فروش‌ها ناشي از سئو محتوا چقدر بوده است؟

اين فقط يك راه ديگر براي بررسي چيز‌هايي است كه من از افراد حرفه‌اي در اين زمينه ياد گرفته‌ام. پس يك نقشه‌ي راه داشته باشيد و ببينيد چه چيزهايي براي تهيه‌ي بهترين گزارش و تجزيه و تحليل مورد نياز است.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو محتوا

بگذاريد رو راست باشيم: اندازه گيري تأثيرگذاري نتايج سئو محتوا و كارزارهاي بازاريابي ديجيتال چالش بسيار بزرگي است. ما داده‌هاي خيلي خيلي زيادي داريم، اما در فرمت بومي خودش. ابزاري نظير گوگل آناليتكس اغلب بيش از اينكه به شما كمك كنند، شما را سردرگم مي‌كنند.

اين ابزارهاي را بايد براي اهداف خاص كسب و كار سفارشي سازي كرد، و اين مورد بايستي با توجه به خروجي مورد نظر و مرتبط كردن آن با راهبردهاي سئو و نشانگر‌هاي كليدي كارايي به گونه‌اي كه براي مشتري قابل درك باشد، انجام شود.

 

نشانگر‌هاي كليدي كارايي مورد استفاده‌ي ما در پروژه‌هاي سئو محتوا آژانس ما، براي رهگيري آسان رتبه‌ي تعداد محدودي از كلمات كليدي طراحي شده است. علاوه بر آن، ما به تأثير ترافيك ارگانيك (اطلاع رساني)، مرتبط بودن ترافيك (تهييج) و كيفيت كلي را بررسي مي‌كنيم. همچنين امكان تبديل ترافيك به فروش و نيز تبديل كاربران به مشتري را بررسي مي‌كنيم.

همچنين به خروجي كارزار شما در جهان واقعي هم مي‌پردازيم، موردي كه اغلب محتواي توليدي را براي افزايش توجه عمومي، توليد لينك در جهت افزايش اعتبار و ارتباط ترافيك ورودي را منجر مي‌شود. نكته‌ي آخر كه البته كم اهميت‌تر از موارد قبلي نيست اين است كه ما شاخص‌هاي سنتي سئو كه توسط ابزارهايي مثل MOZ و Majestic SEO توليد مي‌شود را نيز بررسي مي‌كنيم.

اين قالبي نيست كه براي سفارشي سازي شغل يا هدفي خاص براي مشتري شما نياز به انجامش باشد، اما اين روش شما را ۹۰ درصد به راه پيش رو براي بهبود نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو و گزارش‌دهي رهنمون مي‌كند.

شاخص‌هاي سئو محتوا

اين‌ها نشانگر‌هاي كليدي كارايي سنتي‌اي هستند كه مي‌توانيم براي بررسي پيشرفت كار بررسي كنيم. اغلب اوقات، براي دستيابي به اطلاعاتي واقعي، اين موارد را بايستي با مقادير مربوط به رقبا مقايسه كرد. عموماً، افزايشي در اعتماد و اعتبار سايت شما به افزايش رتبه‌ي عناوين جستجوي اصلي شما و ميزان ترافيك ارگانيك دريافتي همبستگي دارد.

اين شاخص‌ها مهم هستند اما به زبان تجارت سخن نمي‌گويند، بنابراين خالص سازي آن در گزارش‌هاي شما به درك مشتري از سئو (كه البته شما بايد بخ طور پيوسته آن را افزايش دهيد) بستگي دارد.

رتبه‌ي تبديل كلمات كليدي اصلي (موضعي/ارگانيك)

رتبه‌ي بنچ مارك كلمات كليدي ثانويه (موضعي/ارگانيك)

جريان مراجع Majestic

جريان اعتماد Majestic

توازن مراجع و اعتماد Majestic

اعتبار دامنه‌ي Moz

اعتبار صفحه‌ي Moz

امتياز اسپم Moz

نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئوي جهان واقعي

 

در اينجا مي‌خواهيم ببينيم كه كار ما چگونه بر كل سايت اثر مي‌گذراد. آيا ترافيك بيشتري دريافت كرده‌ايم؟ آيا صفحات بيشتري داريم كه ترافيك كلي بيشتري توليد مي‌كنند، در نتيجه آيا بايد سطح اهدافمان را بالاتر ببريم؟ آيا به دنبال افزايش آشنايي كاربران، ترافيك جستجوي نام تجاري ما افزايش يافته است؟ اينجا جايي است كه روش‌هاي مختلف سئو محتوا اهميت مي‌يابد و در نتيجه اين شاخص‌ها بسيار مهم هستند.

افزايش ترافيك ارگانيك

افزايش تعداد صفحات سايت كه ترافيك توليد مي‌كنند

افزايش در ترافيك جستجوي غير نام تجاري

درصد افزايش در تبديل ارگانيك

درصد افزايش در تبديل ترافيك از يك منطقه‌ي جغرافيايي خاص

ميزان مشاهده‌ در جستجو (كنسول جستجو)

نرخ كليك ورودي (CTR) (كنسول جستجو)

ترافيك بازگشتي

 

 

يك كارزار سئوي قوي قادر است بر كسب و كار شما اثر گذاشته و ترافيك ارگانيك بيشتري را ايجاد كند. اگر لينك‌ها بخشي كليدي از راهبرد شما هستند، بنابراين روش مورد استفاده‌ي شما منجر به ترافيك بازگشتي با كيفيت بيشتري مي‌شود. در نتيجه بايد به اين بخش از كار توجه بيشتري شود. اين كار به شما كمك مي‌كند كه چگونگي تأثير راهبردهاي سئوي شما بر افزايش سوددهي تجاري مشاهده كنيد، و اغلب ترافيك بازگشتي عالي مي‌تواند نرخ تبديل بيشتري نسبت به ترافيك جستجوي ارگانيك داشته باشد، البته اين مورد را در كار خود در نظر نگيريد.

درصد افزايش ترافيك بازگشتي

درصد افزايش تبديل‌هاي بازگشتي

درصد افزايش شاخص‌هاي تهييج (بازگشت، صفحات، زمان)

تأثير نام تجاري

افزايش حضور در جستجو برابر است با افزايش توجهات كلي يا به عبارتي ديگر تبليغات مناسب. بنابراين بايد به افزايش ترافيك جستجوي نام تجاري و اشاره به نام تجاري و نيز چگونگي همبستگي آن‌ها به كار انجام شده توسط شما توجه داشته باشيد.

درصد افزايش ترافيك جستجوي نام تجاري

درصد افزايش اشارات به نام تجاري

نشانگر‌هاي كليدي كارايي توليد لينك

لينك‌ها هنوز هم يكي از سه شاخص اصلي براي افزايش حضور در موتورهاي جستجو هستند، و لينك‌ها (به علاوه‌ي محتوا) اغلب عنصري مهم در كارزارهاي بلند مدت سئو هستند. به علاوه، ما همچنان بايد تعداد كلي لينك‌ها، لينك‌هاي به دست آمده از سايت‌هاي معتبر و لينك‌هاي ناشي از سايت‌هاي بسيار مرتبط را گزارش كنيم. اين مورد را مي‌توان از فهرست لينك‌هاي مورد نظر استخراج كرده و براي صنعت مشتري خود سفارشي سازي كنيم.

تعداد كل لينك توليدي

تعداد لينك‌هاي حاصل از سايت‌هاي معتبر

تعداد لينك‌هاي حاصل از سايت‌هاي مرتبط

نشانگر‌هاي كليدي كارايي كسب مشتري

مشتري‌هاي بالقوه جزئي كليدي از بازاريابي ديجيتال كلي شما هستند. البته دسته بندي مشتريان بالقوه و فرآيند فروش پيچيدگي زيادي دارد. به همين دليل، بايد به شاخص‌هاي اثرگذاري فعاليت‌هاي سئويي انجام شده در كسب مشتري بالقوه توجه كنيد، كه اين موارد شامل عضويت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي، عضويت‌ها در خبرنامه و ساير دانلود‌ها و نيز مواردي كه به كسب و كار شما مرتبط هستند نيز مي‌شود.

درصد افزايش عضويت خبرنامه

درصد افزايش در دنبال كنندگان، لايك‌ها و موارد مشابه در شبكه‌هاي اجتماعي

اهداف دستيابي به مشتري خاص كسب و كار (جداول داده‌ها، صفحات سفيد و موارد مشابه)

با مشتري خود درباره‌ي مسيري كه مشتري براي خريد محصول طي مي‌كند صحبت كرده و همه‌ي مراحل را بررسي كنيد. شايد نياز باشد كه با مشتريان براي ساخت روش فروشي مناسب همكاري كنيد، اما اين مورد فقط كارزار شما را با ارزش‌تر مي‌كند.

نشانگر‌هاي كليدي كارايي اهداف خاص كسب و كار

ساخت يك مثال واضح براي اين مورد كمي سخت‌تر است؛ هرچند اين موضوع براي بيان گزارش اهميتي حياتي دارد. ما بايستي هر آنچه مي‌توانيم را براي اتصال راهبرد كسب و كار به راهبرد سئوي خود از طريق نشانگر‌هاي كليدي كارايي انجام دهيم. اغلب، نشانگر‌هاي كليدي كارايي تشريح شده در موارد بالا چيزي كه نياز داريد را بيان مي‌كند، در نتيجه اين كار بايد ساختار آن‌ها را تنظيم كند كه با اهداف ارائه شده توسط مشتري هم راستا باشد. ( به ياد داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيم همكاري بلند مدت باشيم، نمي‌توانيم فقط بر كلمات كليدي متمركز شويم).

اگر هدف ما اطلاع رساني درباره‌ي محصول است، بنابراين بايد بر شاخص‌هاي اطلاع رساني تمركز كنيد: ميزان حضور در صفحه‌ي نتايج، ميانگين جايگاه، كلمات كليدي، كليك‌ها و مواردي از اين دست. اگر مي‌خواهيم اعضاي بيشتري داشته باشيم، پس بايد تعداد افرادي كه صفحه‌ي عضويت و جدول قيمت‌ها را مشاهده كرده‌اند را دنبال كنيم. اگر به دنبال افزايش تبديل‌هاي سنتي هستيم، در نتيجه بايستي تعداد كلي فروش، مشتري و نيازمندي‌ها را دنبال كنيم.

نكته‌اي اصلي در اينجا اين است كه شما حالا نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو را داريد اما فراموش نكنيد كه آن‌ها را بر اساس اهداف مشتريان كسب و كار تنظيم كرده و نشان دهيد كه چگونه به حركت رو به جلوي آن‌ها كمك مي‌كنيد و آن را تشريح كنيد. كاري كه شما براي مشتري انجام مي‌دهيد ارزش بسيار بيشتري نسبت به ارائه‌ي رتبه‌ي كلمات كليدي دارد. اين كار ارزشي واقعي به كسب و كار مي‌دهد، هزينه‌هاي بازاريابي را كاهش مي‌دهد و نام تجاري را مشهور تر مي‌كند. فقط فراموش نكنيد كه به آن‌ها يادآوري كنيد.

اعتماد سازي با درك راهبردي

ما به دنبال مشترياني بلند مدت هستيم و مي‌خواهيم كاري عالي براي مشتريانمان انجام دهيم. هرچند همواره شركت ديگري وجود دارد كه سئو را به صورت خدمتي ساده نشان مي‌دهد. بايد بدانيد كه كار شما ارزشي حقيقي به كسب و كار مي‌دهد نه اينكه نتايج جستجو را بالا و پايين مي‌كند.

مشتريان شما شايد درك صحيحي از ارزش كار شما نداشته باشند. با داشتن راهبردي شفاف كه بر اساس اهداف كسب و كار شما با نشانگر‌هاي كليدي كارايي مشتري هم راستا هستند، براي آن‌ها قابل درك است.

مثالي ساده را در ادامه آورده‌ايم:

راهبرد: اطلاع رساني بيشتر، كسب مشتري بيشتر و توسعه‌ي كسب و كار از طريق سئو براي كاهش هزينه‌ي تبليغات كليكي

اهداف مشتريان: بازگشت ۲۰۰ درصدي هزينه‌هاي بازاريابي ( در مقابل بازگشت ۱۵۰ درصدي بازگشت هزينه‌هاي تبليغات كليكي)

نشانگر‌هاي كليدي كارايي اصلي: هزينه‌هاي انجام شده، عضويت در فهرست ايميل، عضويت شبكه‌هاي اجتماعي.

ما البته، همه‌ي شاخص‌هاي اشاره شده در بالا را بررسي مي‌كنيم. اين كار به شما كمك مي‌كند كه كار بهتري انجام داده و مشتري درك بهتري از ارزش حقيقي كار داشته باشند و اجزاي كارزار سئو باعث سردرگمي آن‌ها نمي‌شود. اين كار به تبديل شما از يك تأمين كننده‌ي سئوي ساده به همكاري راهبردي كمك كرده و ارزش خدمات شما را به وضوح نشان مي‌دهد.

منتظر شنيدن نظرات شما درباره‌ي نشانگر‌هاي كليدي كارايي سئو و ساير كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال هستم!

http://webinja.vistablog.ir/

http://webkaran.vistablog.ir/

http://webpardaz.vistablog.ir/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۸:۵۸ ] [ حسين ]

اين روزها براي خيلي ها سئو مهم است و ما در ارائه خدمات سئو رازي داريم كه امروز مي‌خواهيم آن را براي شما بازگو كنيم. بله راز مهم ما متا تگ است.

متا تگ‌‌ها فقط براي موتورهاي جستجو به كار گرفته مي‌شوند و هنوز هم بخش مهمي از الگوريتم اصلي گوگل‌اند. از اين رو به هيچ عنوان نبايد متا تگ ها را ناديده بگيريد. ما در اين مقاله به بررسي متا تگ ها رايج مي‌پردازيم و ميزان مفيد بودن آنها را واكاوي مي‌كنيم. بعد از خواندن اين مقاله به راحتي درمي‌يابيد كه آيا وقت كافي را به بخش‌هاي تاثيرگذار اختصاص مي‌دهيد يا خير.

 متا تگ هاي تعريف شده

متا تگ‌ها، يا عناصر HTML، كدهاي متني هستند كه به موتورهاي جستجو و بازديدكنندگان وبسايت كمك مي‌كنند محتوايي كه در صفحه وب يافت مي‌شوند را بهتر درك كنند.

متا تگ‌ها محتواي واقعي نيستند كه در صفحه نشان داده مي‌شوند.

هدف از برچسب هاي متا توصيف محتوا است. بنابراين، اين عناصر HTML در قسمت صفحه HTML و نه در قسمت يافت مي‌شوند. از آنجايي كه برچسب‌هاي متا بايد در كد HTML نوشته شوند، شما ممكن است از آنها استفاده نكرده باشيد.

متا تگ

چه چيز هنوز مهم است؟

ما مي‌دانيم كه جستجوگرها در حال تحول‌اند و اهميت كلمات كليدي تغيير كرده. اما بياييد به ميزان تاثير واقعي درخواست جستجو شده توجه كنيم. يك درخواست جستجو به صورت كلمات فرمول بندي مي‌شود و كاربران موتور جستجو، اساسا رتبه كلمات كليدي ( SERPs) وارد شده در نوار جستجو را بررسي مي‌كنند.

موتورهاي جستجو متوجه مي‌شوند كه كاربران انتظار دارند نتايجي حاوي كلمات دقيق وارد شده را ببينند. فرض كنيد كه من به فكر شروع يك كسب و كارم و درخواست جستجو متنم را با اين عبارت تايپ مي‌كنم: ” چگونه يك نام تجاري را ارائه دهم” . من در ليست رتبه بندي موتور جستجو به دنبال صفحاتي‌ام كه در عنوان خود عبارت ” ارائه  كسب و كار” را دارند. در حالي كه موتورهاي جستجو ممكن است در جستجوي معناشناختي و نمايه‌سازي معناشناسي برخي موارد را  پنهان كنند. ارائه نتايجي كه حاوي كلمات دقيق درخواست جستجو است، يك قابليت ارزشمند به حساب مي‌آيد.

متا تگ‌ هايي كه حتما بايد استفاده كنيد

متا تگ عنوان و متا ديسكرپشن (تگ توضيح متا) از لازمه‌هاي موفقيت SEO است. اين دو عنصر HTML براي رتبه بندي يك صفحه ضروري‌اند. به عنوان يك تازه كار، بياييد نگاهي دقيق‌تر به آن‌ها بيندازيم تا بدانيم كه چرا آن‌ها در ليست موارد ضروري قرار دارند.

 متا تگ‌هاي عنوان

متا تگ عنوان يك عنصر HTML است كه موضوع يك صفحه را توصيف مي‌كند. اين در بالاي مرورگر در نوار عنوان و در ليست عنوان‌هاي يك صفحه نتايج موتور جستجو نمايش داده مي‌شود. حضور يك اصطلاح جستجو شده سازگار با درخواست كاربر در برچسب عنوان هنوز يك سيگنال قوي براي موتورهاي جستجو است. همچنين، موتورهاي جستجو كلمات كليدي برجسته‌اي را از درخواست جستجوي كاربر، در عنوان نمايش مي‌دهند. اين كمك مي‌كند تا نرخ كليك بالاتر را دريافت كنيد، زيرا كاربران اينترنت نتايج جستجو را به دنبال يافتن اصطلاح دقيق جستجو شده مي‌كاوند. اگر آن واژگان دقيق را در نتايج جستجو نبينند، كمتر احتمال دارد بر روي ليست كليك كنيد، بنابراين، ميزان CTR كاهش مي‌يابد.

متا تگ عنوان بايد با محتواي صفحه مرتبط باشد. كليد واژه اصلي بايد اولين كلمه در عنوان صفحه باشد و هر چه يك كلمه كليدي به شروع برچسب عنوان نزديك‌تر باشد، براي اهداف رتبه بندي مفيدتر است.

 

تگ متا ديسكريپشن (توضيحات متا)

تگ متا ديسكريپشن، يك برچسب متا HTML است كه توضيحي مختصر درباره صفحه ارائه مي‌دهد. اگر چه متا ديسكريپشن براي كاربران در سايت نمايش داده نمي‌شود، موتورهاي جستجو اغلب از متا تگ ديسكريپشن به عنوان قطعه كوتاه متن زير برچسب عنوان در نتايج موتور جستجو استفاده مي‌كنند. تگ‌‌هاي متا ديسكريپشني كه به خوبي نوشته شده‌اند، با آن كه براي رتبه بندي موتورهاي جستجو مهم نيستند، براي ارتقاي نرخ كليك كاربران در صفحه نتايج موتور جستجو بسيار مهم‌اند.

متن متا ديسكريپشن بايد  قانع كننده باشد. از آنجا كه تگ متا به عنوان كپي تبليغاتي در نتايج جستجو عمل مي كند، اين شانس شما براي جلب بازديدكنندگان را افزايش مي‌دهد. صفحه را به وضوح توصيف كنيد و از يك ابزار بازاريابي دوستانه براي ايجاد يك توصيف جذاب استفاده كنيد كه باعث افزايش نرخ كليك شما مي‌شود.

 

استفاده از متا تگ به همراه متن براي تصاوير

alt به همراه متن يك ويژگي اضافه شده به برچسب تصوير در HTML است تا به موتورهاي جستجو كمك كند تا درك كنند چه تصويري را نمايش مي‌دهند. اگرچه موتورهاي جستجو نمي‌توانند تصاويري كه ما در وب سايت‌هاي خود ارسال مي‌كنيم را  ببينند، مي‌توانند آنچه را كه در متا تگ alt نشان داده شده است را بخوانند.

البته شواهدي در دست است كه هوش مصنوعي گوگل اين روز‌ها به شدت در شناسايي تصاوير قدرت يافته است و مي‌تواند بسياري از تصوير‌ها را بي آن كه به برچسب متا توجه كند تشخيص دهد.

مي‌دانيم كه اكثر جستجوها مربوط به تصوير نيستند، هنوز هم يك فرصت عالي براي به دست آوردن بازديد كنندگان موتور جستجو است. استفاده از متا تگ‌ها باعث شناسايي نام تجاري شما مي‌شود.

alt به همراه متن بايد به وضوح نوشته شود و حاوي متني باشد كه تصوير را توصيف كند. اگر تصوير شما از يك شيء باشد، از ويژگي‌هايي مانند رنگ يا اندازه شيء استفاده كنيد تا اطلاعات بيشتر و دقيق تري در مورد تصوير نمايش داده شود. علاوه بر اين، alt به همراه متن فقط براي موتورهاي جستجو نيست: آنها يك عنصر ضروري براي رعايت استانداردهاي دسترسي اساسي هستند. alt به همراه متن يك جايگزين مناسب براي متن ساده براي كاربراني است كه صفحه را مي خوانند.

برچسب no follow

گوگل برچسب “no follow” را به عنوان يك راه براي مديران وب معرفي مي‌كند كه با استفاده از آن موتور جستجو لينك‌هاي خاصي را در وبسايت شما دنبال نكنند. ويژگي” rel = “nofollow مي‌تواند بسيار مفيد باشد. با استفاده از اين رل اطمينان حاصل مي‌كنيد كه رتبه صفحه شما (PageRank) با لينك‌هاي موجود در سايتتان منتقل نمي‌شود. اگر شما هر نوع حمايت مالي از  وبسايت ديگري دريافت مي‌كنيد و لينك‌هاي آن وبسايت را در سايت خود قرار مي‌دهيد، برچسب‌هاي No follow براي شما ضروري هستند.

برچسب no index

برچسب “no index” استفاده مي‌شود تا يك صفحه خاص را در نتايج جستجو وارد نشود. اگر در وب سايت شما محتوايي وجود دارد كه شما مايل به خارج كردن آن از نتايج جستجو هستيد، اين برچسب‌ها ضروري‌اند. برچسب هاي no index مي‌توانند به صورت يك متا تگ يا يك عنوان پاسخ HTTP اجرا شوند.

تگ متا nice to have

در يك چشم انداز بسيار رقابتي در بين موتورهاي جستجو، متا تگ‌ هاي “nice to have” هر چند به اندازه مواردي كه در بالا ذكر شده مفيد نيستند، نبايد ناديده گرفته شوند.

لينك‌هاي كانونيكال (Canonical)

لينك‌هاي كانونيكال زماني استفاده مي‌شوند كه محتواي يك صفحه از طريق URL هاي مختلف در دسترس باشد و URL هاي تكراري ايجاد شوند. به منظور تثبيت ورودي هاي تكراري و كمك به موتور جستجو براي انتخاب بهترين URL، توصيه مي‌كنيم با استفاده از يك لينك كانونيكال براي نشان دادن URL هاي indexable استفاده كنيد.

URL مورد نظر خود را انتخاب كنيد (به طور كلي و ساده ترين روش) و عنصر پيوند” rel = “canonical را با استفاده از URL مورد نظر به هر صفحه دلخواه اضافه كنيد. هنگامي كه Google سايت را باز مي‌كند، شاخص‌هاي خود را به سمت معيارهاي URL ترجيح داده شده هدايت مي‌كند.

متا تگ هاي عنوان HTML (H1-H6)

متا تگ عنوان HTML جزء اصلي جستجو معنايي‌اند، زيرا آنها سرنخ‌هاي كليدي متني را به موتورهاي جستجو ارائه مي‌دهند و به آنها كمك مي‌كنند تا هر دو محتواي صفحه و ساختار كلي آن را درك كنند. ربات‌هاي موتور جستجو از ترتيب انواع برچسب هاي عنوان  مانند h1>،

ويژگي هاي ربات هاي متا

ويژگي ربات‌هاي متا يك تكه از كد است كه براي آموزش موتورهاي جستجو در نحوه ارتباط با يك صفحه وب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شبيه به يك فايل robots.txt كه به موتورهاي جستجوگر در مورد چگونگي بارگذاري يك صفحه وب اطلاع مي‌دهد. ويژگي‌هاي ربات‌هاي متا پارامترهايي را براي موتورهاي جستجو فراهم مي‌كند تا بتوانند محتواي يك صفحه يا فهرست بندي آن را ايجاد كنند.

متا تگ  “only if”

كليدواژه‌هاي متا

اين كليدواژه ها فقط زماني ضروري هستند كه بخواهيد به رقباي خود ليستي از كلمات كليدي كه پوشش مي دهيد را ارائه كنيد. در دوران پيش از پيدايش SEO، برچسب كليدواژه‌هاي متا، عنصري بود تا كلمات كليدي كه صفحه وب روي آن متمركز بود را توصيف كند. تا سال ۲۰۰۲، برخي از موتورهاي جستجو از كليدواژه‌هاي متا براي محاسبه ميزان ارتباط بين كلمات كليدي استفاده مي‌كردند. اين روند متوقف شد زيرا بسياري از صاحبان وبسايت‌ها براي شناسايي كلمات كليدي مناسب و براي توصيف محتواي خود به مشكل برخوردند. به اين دليل كه بازاريابان با بي‌دقتي برچسب كلمات كليدي را پر كرده بودند، تا فقط ترافيك جستجوي بيشتري را جذب كنند. تمام موتورهاي جستجوي مدرن تگ كليدواژه‌هاي متا را ناديده مي‌گيرند.

 

متا تگ شبكه‌هاي اجتماعي (گراف باز و كارت توييتر)

متا تگ شبكه‌هاي اجتماعي زماني به كار مي‌آيد كه محتواي آن صفحه در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته ‌شود. تگ‌هاي گراف باز مجموعه‌اي از متا تگ‌ ها هستند كه مي‌توانند به هر صفحه‌اي از وب سايت اضافه شوند و به تعيين محتواي صفحه از جمله عنوان، توضيحات و تصوير از طريق رسانه هاي اجتماعي كمك كنند.

چنين اطلاعاتي از طريق دو پروتكل بيان مي‌شود:

گراف باز (براي فيس بوك، Google+ و Pinterest)

كارت توييتر (مي‌توانيد حدس بزنيد براي كجا مصرف دارد)

اين دو پروتكل  براي ارائه صفحاتي كه كاربران در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند به كار گرفته مي‌شود. مثلا از طريق متا تگ‌هاي اجتماعي شما مي‌توانيد از يك عنوان، شرح يا تصوير خاص براي مخاطبان رسانه هاي اجتماعي هدفمند خود استفاده كنيد تا CTR را از اين طريق افزايش دهيد.

ويژگي Hreflang (معمولا به عنوان تگ Hreflang شناخته مي شود)

فقط اگر … شما يك وب سايت جهاني با چندين كشور و زبان برجسته داريد. گوگل توصيه مي كند از برچسب هاي hreflang براي مشخص كردن زبان و تغييرات منطقه‌اي صفحات خود استفاده كنيد (صرف نظر از جايي كه آنها ميزباني مي شوند: مانند زير پوشه‌ها، زير دامنه ها يا دامنه هاي جداگانه).

هدف داشتن برچسب هاي Hreflang در سايت شما اين است كه Google دقيق‌ترين اطلاعات را در صفحات محلي ايجاد كند تا موتور جستجو بتواند در نتايج جستجو به زبان مربوطه خدمات خود را ارائه كند. دو راه وجود دارد كه شما بتوانيد برچسب هاي Hreflang را پياده سازي كنيد: به طور مستقيم در سند HTML يا در نقشه سايت خود.

سخن آخر

هما‌ن‌طور كه مي‌بينيد، برچسب‌هاي متا به شكل‌هاي مختلفي ارائه مي‌شوند و بعضي از آنها حياتي‌تر از موارد ديگرند. اما آنها واقعا موفق‌اند و مي‌توانند ROI خوبي را كسب كنند. به موضوع به سادگي انجام مي پذيرد از آنجا كه متا تگ ها به مقدار كمي از منابع نياز دارند و كماكان بهينه ساز آن‌ها  تاثير زيادي در نتايج جستجو دارد. ما اميدواريم كه شما از اين راهنماي جامع براي  متا تگ‌ ها به عنوان پايه‌اي از استراتژي متور‌هاي جستجوي خود، براي دست يابي به موفقيت مداوم، استفاده كنيد.

منبع : رايا ماركتينگ

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

http://tejarat-farda.vistablog.ir/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۴:۱۰ ] [ حسين ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب