تبليغات ديجيتال
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 5
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1934


فيلتر ICR در دوربين مداربسته

 

فيلتر ICR در دوربين مداربسته : يكي از نقطه ضعف هاي بزرگ دوربين هاي مداربسته نسل قديم عدم توانايي تصوير برداري آنها در شرايط نور اندك بوده است. در دوربين هاي نسل جديد سيستم هاي پيشرفته ديجيتال به كار برده شده است تا اين نقص دوربين هاي مداربسته برطرف شود. فيلتر ICR يكي از اين فناوري ها است كه به دوربين توانايي تصوير برداري با كيفيت در هر شرايط نوري را مي دهد. در ادامه اين مطلب به توضيحاتي در خصوص اين فناوري مي پردازيم.

فيلتر ICR يا به اصطلاح IR-Cut filter Removable درواقع يك شاتر مكانيكي تعبيه شدن در دوربين هاي مداربسته است كه معمولا از يك موتور كوچك، فيلتر هاي حساس به نور مادون قرمز و پنل هاي شيشه اي تشكيل شده است. مقايسه تصاوير موجود در دوربين هاي مداربسته ديد در شب، در هنگام وجود و عدم وجود فيلتر ICR، تفاوت چشمگيري از لحاظ كيفيت دارند. اين فيلتر توانايي افزايش نور دريافتي دوربين مداربسته از محيط را افزايش مي دهد و از اين طريق كيفيت تصاوير ضبط شده را افزايش مي دهد.

 

بيشتر بخوانيد: نصب دوربين مدار بسته  hikvision  هايك ويژن

نحوه عملكرد سنسور ICR

 

همه ما مي دانيم كه چشم انسان تنها توانايي ديدن طيف نور مرئي را دارد، با اين حال دوربين هاي مداربسته مجهز به سنسورهاي سيليكوني علاوه بر طيف نور مرئي نسبت به طيف هاي نور نزديك به مادون قرمز نيز حساس هستند. اين قابليت باعث مي شود كه سنسور هاي سيليكوني حتي در شرايط نوري ضعيف نيز بتوانند تصاوير با كيفيت ثبت كنند.

 

با اين حال دوربين هاي مداربسته داراي فناوري ICR اگرچه توانايي ثبت تصاوير با كيفيت تري در شب دارند اما در طول روز اين موضوع مي تواند باعث كاهش كيفيت تصاوير و ايجاد نويز و بهم ريختگي تصوير ضبط شده شود. بنابراين اين سنسور ها در طول روز نيازمند فيلتري هستند كه مانع رسيدن نور مادون قرمز در طول روز به دوربين مداربسته شوند. اين سنسور ها از نظر مكانيك دوربين مداربسته بين سنسور و لنز دوربين مداربسته قرار مي گيرند و در هنگام شب يا شرايط كم نور محيط، كنار رفته و با ورود نور مادون قرمز تصاوير بهتري ضبط مي شود. نكته مهم اين است كه با كنار رفتن فيلتر تصاوير ضبط شده به صورت سياه و سفيد خواهد بود.

 

وجود فيلتر هاي ICR در دوربين هاي مداربسته در هر مكاني مفيد فايده هستند. از دوربين هاي كنترل ترافيك گرفته تا دوربين هاي نظارتي موجود در سطح شهر از ويژگي فيلتر ICR جهت ارائه تصاوير با كيفيت در طول روز و شب بهره مي برند.

 

مقالات مرتبط براي مطالعه بيشتر:

كاربرد لوله فلكسي در نصب دوربين مداربسته

دوربين مداربسته مخفي

دوربين مداربسته ضد آب

فيلتر ICR در دوربين مداربسته

سيستم روشنايي در شهر هوشمند

ويدئو بالون (Video Balun) در دوربين مداربسته

دوربين PTZ / قيمت دوربين مداربسته اسپيد دام

AGC در دوربين مداربسته

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۶:۵۶ ] [ حسين ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب